Krösa


Är så sjukt sugen på att börja spela rugby igen. Nu är ju inte rugbyn upplagd på samma sätt som det var när jag spelade i Oskarshamn, utan här i stan kör dom ju "som man ska". När vi spelade i Oskarshamn tränade man i ca 9 månader för en endaste match och den spelades inomhus, utan skydd. Förutom tandskydd och knäskydd. Säkert mer brutalt med tanke på att man har mindre skydd och det är bra mycket skönare att bli omkullvält på gräs än på gympagolv... spelade dock aldrig någon match. Jag hoppade av straxt innan matchen i 7an och i 9an blev matchen inställd eftersom Vallhalla inte fick ihop något lag.
Spelade som sagt bara rugby i 7an och 9an, i gymnasiet fanns inget tjejlag så alla tjejer som ville lira rugby fick mer än gärna vara med och spela med grabbarna. Nej tack tänkte jag, livet är på tok för kort för det. En tjej i min klass spelade med grabbarna och hon såg ju ut som om en traktor hade kört över henne efter varje träning.

Men jag känner att det är lite b att börja spela rugby nu, när jag är så "gammal". Jag har ju inte spelat rugby på 100 år och jag vill ju inte få chansen att börja träna med laget och typ dö första träningen. Alla ser mig som värsta färskingen och blir direkt sugna på blod..

I Oskarshamn är det värsta grejen när det är dags för rugby.
KRÖSA vs VALLHALLA
Vet inte vilket år det här klippet är ifrån men killen som snackar är lika gammal som mig och tillhörde Vallhalla. (Jag var Krösa-fan) Ser också att dom har fått börja använda hjälm på senare år...




En måste ju älske medicinbolls-rugby!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0