Mitt 2010 del 1


2010 har warit ett wäldigt händelserikt år för mig. Ett sjukt bra år faktiskt, hur kan 2011 slå det mån tro? 2010 har lagt ribban högt om man säger så. Här nedan har jag walt ut ett par härliga guldkorn som jag will dela med mig aw:

Januari
Nu är det 2010 och jag kan säga "I år ska jag och Mikael bli man och hustru". Bröllopet känns mer werkligt än någonsin och jag började planera lite mer ingående.
Jag permanentade mig och Carro fyllde 23 år. Då fick jag upplewa hur det är att gå på toaletten medans en okänd kille står bredwid och kräks i handfatet. Om det nu är ett guldkorn wet jag inte, men man är en upplewelse rikare.

 

Februari
Jag åkte till Linköping och hälsade på en gammal killkompis från grundskolan. Samma helg war det äwen 50-årsfest eftersom twillingarna Rudin fyllde 25 år.
 

Mars
Jag började knapra Champix och den 19 mars war jag rökfri efter ca 11 års rökande. (still am)
Hade äwen "perukparty" hemma hos mig.

 

I Februari blew äwen wåran badrumsrenowering klar, efter att man hade duschat och gjort sina behow i en barack ute på gården i 6 weckor så war det en fröjd att få tillbaka sitt badrum.
 

April
Ola fyllde 25 och firade det med en stor Disneyfest.
 

Det war äwen Tatueringsmässa i Norrköping i april, då passade herr och fru Ankarfyr på att hälsa på oss.
Johan "bigfatjoe" Ankarfyr tatuerade mig. Jag walde att tatuera in dom tre wise männen som spelar saxofon som jag målade på religionslektionen när jag war 7 år.

 

Maj
Hela maj bestod typ bara aw en massa fester och grillningar. Det war bl.a 103 års kalas ute i Swärtinge då Marita, Jessica och Camilla fyllde år. Jag och Lisa hängde med Carro på hennes personalfest, grillning hos Adde ett x-antal gånger, grillning hos Clara och Jimpa, tjejhäng hos Carro och jag blew klar med plugget på Sensus.
Och wiktigast aw allt, sommaren kom med stormsteg!

 
 
 

Juni
Midsommar firades ute i skärgården på Carros mormor och morfars sommarställe.
Endel aw oss Kbg-tjejer träffades på en trewlig tacofest hos Klara i Oskarshamn. Anneli fyllde 50 och firade det med en stor fest! Dagarna bjöd föröwrigt på utflykter, Aquagolf, wolleyboll i Wasaparken, häng på Trädgård´n m.m.
Jag och Mikael firade äwen 5 år tillsammans den här månaden.

 
 
 
 

Juli
Jag fyllde 25 och Mikael, mamma och min syster hade planerat en öwerraskningsfest åt mig. T.o.m släkt från Oskarshamn hade kommit för att fira mig! Juli bjöd äwen på massor aw fest, skärgårdshäng, Lars Winnerbäck konsert och Munken in the park. Poolbadande ute i Kwarsebo och mängder aw sol och fräknar.
Bröllopsstressen börjar göra sig till känna. Tjejerna kidnappade mig för att uppwakta mig och ställa till med en massa bus. Äwen kallad "Möhippa" :)

 
 
 
 
 

Augusti
Den här månaden är den bästa månaden i mitt liw. Mycket hände men jag wäljer att enbart nämna det wiktigaste. WÅRT BRÖLLOP! Jag och Mikael blew herr och fru Nimwall.

 
 
 

September
Jag och Mikael "blew med hund". Han heter Hero och är en golden retriewer.

 
 


Fortsättning följer...


Kommentarer
Postat av: Lisa

Gud så mkt som hänt som man hunnit glömma bort. Skönt att bli påmind :) puss allra finaste Johanna!

2010-12-30 @ 16:48:02
Postat av: Jessica

du har glömt mars ju :) plus en rättelse.. det var pappa som fyllde år i maj, inte mamma ;)

2010-12-30 @ 17:30:41
Postat av: Pernilla

Rolig och bra sammanfattning!

Kram!

2010-12-30 @ 22:20:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0