Den där Elin..

.. som var en "jätte schysst kompis som gick i en annan skola". Varenda helg umgicks vi med den där Elin. Elin hade ofta "kalas" hemma hos sig, eller andra roliga upptåg man var tvungen att hänga med på.
Kom man hem och luktade rök så hade man bara hållt Elins cigg en liten snabbis, för Elin var rökare. Men självklart jätte snäll, för hon försökte aldrig få oss att röka. Luktade man vin i munnen när man kom hem sent en kväll så hade Elins mamma, som var skit schysst, bara bjudit på ETT litet pytteglas vin till maten när vi alla var där och käkade middag eftersom Elin fyllde år. Ville man vara ute lite längre en kväll så ringde man hem och sa att "Elin fick vara ute lite längre för sin mamma" och då ville vi också det.

En kväll när jag och en kompis var ute och festade i parken fick vi för oss att följa med ett par killar till en fest ute i Saltvik. Vi fattade nog inte hur långt det var till Saltvik så när vi väl kom till festen var vi jätte trötta i benen och orkade självklart inte gå hela den långa vägen hem sen, så jag ringde hem till mamma från deras hemtelefon och sa att vi alla skulle ha pyjamasparty hos Elin och att alla skulle sova över där.
Morgonen efter så säger killen som vi sov hos att min mamma var i telefonen och sökte mig.. Då hade hon kollat upp numret och visste då att vi inte alls var hos Elin. Hon kände t.o.m familjen vi var hos.
- Jaså, jag visste inte om att den här Elin hade flyttat in hon familjen Svensson!?

Där avslutades min "vänskap" med Elin. Lite tråkigt, för hon var ju toppen!
(Familjen heter inte Svensson på riktigt)


Brukade ni ljuga mycket för era föräldrar när ni var tonåringar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0