Plugg-panik

Nu känner jag hur paniken börjar komma krypandes, sakta men säkert. Har hela tiden tyckt att skolan har varit lite "glassig" trots att jag läser 5 olika ämnen, men nu börjar skiten hopa sig. Imorgon har jag prov på Datakunskapen + att jag ska göra ett arbete som ska skickas in på First Class på måndag nästa vecka. Jag har inte ens påbörjat den uppsatsen. Vecka 9 har jag två prov, 2 dagar i rad. Först Samhällskunskap och sen Naturkunskap. Naturkunskapen kommer bli tuff att plugga in då vi mest har snackat om cellens organeller både i djur-, växt och människokroppen, genetik, DNA, virus och allt runt omkring. (Måste det vara så jävla krångliga ord så fort man snackar om kroppen??) Samhällen blir nog desto lättare. Veckan efter det har vi Matteprov, eller om matteprovet t.o.m är samma vecka som dom andra 2 proven.. Då dör jag. Borde kanske kolla upp det?!

Nu är allt rätt körigt för mig ändå med tanke på badrumsrenoveringen, det är inte lätt att plugga när dom springer in och ut i våran lägenhet, borrar, slipar, river, krossar, demolerar om vart annat. Imorgon eftermiddag åker vi till Ohamn då vo ska på begravning på fredag. Så den helgen kommer ju inte bli fylld av plugg om man säger så. Helgen efter det ska jag åka till Forsell på fredagen eftersom jag ska på "50"-årsfest i Ryd. (Tvillingarna Rudin fyller 25-år, så det är ju egentligen ingen 50-årsfest) Men då blir det inte mycket plugg den helgen heller.
Innan hade jag inställningen på att ligga på VG i alla ämnen, men nu nöjer jag mig med G. ar inte sätta för höga mål för då blir jag bara besviken.

Nu ska jag fixa mat till Mikael som kommer hem på lunchen. Tråkigt inlägg, ja vet.

Kommentarer
Postat av: saras

haru lite pluggpanik! feel with ya ;) men när det e som allra stressigast brukar man vara mest aktiv o hinna mer :) Ja vi fira också 4 år. Men ni har ju varit förlovade 4! Hur länge har ni varit tillsammans? Kramizzz

2010-02-17 @ 17:22:21
URL: http://sarase.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0