Vart ligger sjön Pukis?

"Helt-ok"-grejer man gjorde under högstadietiden som inte känns lika okej idag:

* Köpa ko-mönstrad kjol

* Använda leopard-mönstrad handväska med ludet tyg

* Lägga myror på varma spisplattor med Tole, för att se när myrorna brann upp

* Busringa till kompisar från gamla klassen i Svärtinge och säga att dom kan vinna en grön epa i valfri färg så länge dom kunde svara på vart sjön Pukis ligger! (Lisa tog detta samtal jätte seriöst, funderade länge och chansade tillslut på Spanien) Sjön Pukis ligger btw i Gunnebo.

* Busringa till alla vietnameser i KBG och fråga om dom vill följa med till Öland och plocka jordgubbar. (Ni anar inte hur många som nappa). Än idag undrar jag hur många vietnameser som stod nere vid KåBe och väntade på jordgubbs-bussen som skulle hämta dom kl 12.

* Busringa jätte sent och sjunga "Ja må du leva" till folk som inte fyllde år

* Röka upp mat-tanterna fimpar efter lunch

* Göra nr.2 ihop med en kompis

Kommentarer
Postat av: jessica

hahaha ;) fick lisa någonsin reda på att det inte fanns någon epa eller det är första gången nu :P

2010-02-10 @ 12:38:04
Postat av: Lisa

haha det där med epan har du ju bara hittat på, varför skulle jag vilja ha en epa när jag var typ 12? :P ne, det var nog snarare nån gratis tidningspremuration (eller nåt liknande) ;P jessica, jag fick reda på detta av johanna för ett bra tag sen, men jag skäms fortfarande inombords för att jag gick på det! :P

2010-02-10 @ 19:30:23
Postat av: Johanna

Ja just de, när vi ringde dig handlade det ju om en årsprenumeration på FRIDA haha. Jag blandar visst ihop alla gånger vi har busringt ;) Du blev verkligen JÄTTE BESVIKEN att du gissade fel!

2010-02-10 @ 21:31:54
URL: http://lipidami.blogg.se/
Postat av: jessica

haha kan jag lätt tänka mig att Lisa gick på, hon är så lättlurad :) lisa du får inte lita på alla, alla vill inte väl :S

2010-02-11 @ 17:13:13
Postat av: Lisa

tack jessica, det värmer!

2010-02-15 @ 19:11:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0