(brotts)kod försvunnen

Idag skulle jag som sagt skriva in mig på Komvux för Naturkunskap B. Jag och Clara hade bestämt att vi skulle ta en promenad ner till Komvux så vi möttes upp vid Lidl precis lika tjockt påklädda med mössa, vantar, halsduk, termobraller och tjocka jackor. Jag hade även alla mina grejer i en ryggsäck så jag kände mig precis som ett litet orörligt skolbarn i den utstyrseln. Men man fryser ju inte när man går ut iallafall och det är huvudsaken.
Fick även en jätte fin grön manchesterjacka av Clara. Tack! Dock lite för stor, men det kan man säkert åtgärda.

Efter Komvux gick vi till ICA strömmen för att fixa fika. Jag köpte cigg och blev nästan av med mitt bankkort eftersom jag har glömt bort min kod. Hur kan man glömma bort en sån viktig kod?? Har fortfarande inte kommit på den och jag har endast ett försök kvar, sen spärras kortet. Som tur är kan man alltid handla på kortet via påskrift, så jag fick mina cigaretter tillslut.

Vi hade det jätte trevlig hemma hos Tina, vi bestämde att vi måste börja ses lite oftare nu, för det går för långt mellan varven.

"Dagens outfit" om någon bryr sig..



Kvällen spenderades hemma hos mamma. Hon bjöd på fisk. Jag älskar verkligen fisk, men kan inte tillaga det själv eftersom mitt glutenfria ströbröd är skit. Bitarna bara trasas sönder och det blir en enda stor gegga i stekpannan. Får ändå inte laga det fler gånger för Mikael, för sist jag stekte fisk fick han provsmaka en torskbit som visade sig vara rå inuti, så han har fått mén efter det..

Hemma hos mamma hittade jag morfars gamla klocka, en sån där man "skakar igång". Man behöver inte ha något batteri utan man skakar bara på klockan så rullar sekundvisaren på. Varför kan inte alla klockor vara så?
Jag bytte bara ut armbanden, så blev den perfekt! Eller vad säger ni? Sjukt snyggt med herrklockor.
Glaset är dock lite slitet, men så är det ju med super gamla grejer.



SAKNAR DIG SOM FAN MORFAR!!!
På nyårsafton var det exakt 5 år sedan han dog. Både mormor och morfar valde att dö på högtidsdagar. Morfar på nyårsafton och mormor på midsommarafton. Inte så kul att få dom beskeden just en sådan dag, men dom hade nog en baktanke med det hela. Dom ville dö på "glada" dagar, så man skänker dom en tanke när man är glad och har det trevligt!

Kommentarer
Postat av: Tina

Ja nu ska det väl tusan inte gå flera månader innan vi ses igen!? Vi ska ju båda bli plugg-nördar men någon fritid ska vi väl se till o fixa =) Vi ska ju till Harry's imorron.. eller hur..?? =) hihi....

2010-01-08 @ 10:36:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0