Samhällskunskap


Vilken jävla hemsk morgon! Idag har jag inga lektioner så jag såg fram emot en riktigt skön sovmorgon.
Ni minns väl att jag har pratat om att våra badrum ska renoveras? Nån gång mellan 7.00-8.00 imorse så började dom borra i trapphuset brevid. (Det måste vara renoveringen dom håller på med). Det gick alltså inte att somna om för det låter som om dom borrade i vårat sovrum. Så dom har hållt på att borra konstant fram till klockan 10. Hur mycket kan dom borra och vad är det dom borrar?? Tillslut hörde jag inte mina egna tankar, det gick inte att lyssna på musik på datan eller nånting. Och så här ska det vara i flera veckor fram över. Först trappen brevid, sen våran trapp och efter det trappen på andra sidan om våran trappuppgång. Dom tror det ska ta ca 4-6 veckor per trapp. Så i värsta fall kommer det att vara så här i 18 veckor!! Jag tror jag dör! Jag var så trött och gnällig att jag nästan började tjuta. Vid 10 slutade dom och nu har dom börjat igen!!
Att köpa: Öronproppar

Igår mötte jag upp Clara vid 10-tiden. Vi tog en lång och uppfriskande promenad ner till Sensus. Vi skulle ha våran första lektion ihop, Samhälle. Efter det gick vi till Golden Bangkok och käkade lunch. Proppmätta rörde vi oss uppåt mot stan för lite shopping. (studiemedlet hade ju liksom trillat in på kontot igår, tackar tackar). Så jag fyndade ca 8 grejer för mindre än 500:-. Älskar när det är 50% på reapriset.

Kan inte låta bli att berätta om mitt och Claras samtal igår på lektionen. Vi pratade om att vi skulle vilja kunna mer om sveriges politik, om vad dom olika partierna står för, vilka som sitter i dom olika partierna m.m
(Jag är liksom fortfarande insnöad på att Birger Schlaug är partiledare för miljöpartiet...)

Jag: Huvudsaken är ju att man vet vem Fredrik Reinfeldt är
Clara: Aah.. jag vet att jag har hört talas om honom iallafall..
Jag: Och Göran Persson vet man ju vem det är!
Clara: Ja just de, Göran! Vad gör han nu förtiden? Det är väl han som är statsminister va?
Jag: ????? (!!)
Clara ser ut som en fågelholk...
Clara: Johanna, jag tror det är bra att jag ska läsa lite Samhällskunskap..

Nu börjar jag få ett nervsammanbrott av allt borrande!!!!!!!!! Ska hetsdricka 4 koppar kaffe, sen ska jag springa bort till mamma och äta 4 stycken äppelmuffins som har legat i hennes frys sen dagen innan Nyårsafton.
Ska även lämna en säck med kläder till Kassandra. Hoppas hon vill ha kläderna, annars får hon skänka dom till frälsis.

Ikväll: Coreboll med Lisa kl 18.30 (kommer va helt död imorgon)

Ja just de, mindre ångest, jag börjar inte Matten förens klockan 13.00 imorgon! Och jag som trodde jag skulle börja klockan 8. Guuuud så skönt det känns!


Så här ser vårat fula och skabbiga badrum ut nu:

  

Ska bli så himla skönt att bli av med det äckliga ljusblåa kaklet som vi har på golvet. Nåt ofräschare golv får man leta efter. När vi flyttade in fick jag ligga på alla 4 och skrapa bort avlagringar och skit med en kniv som hade guttat till sig mellan plattorna. Inte så trevligt när man vet att det är skit från dom förra ägarna..



Kommentarer
Postat av: Clara

det är okej.. Stackars dig att dom ska renovera, jag blir galen av sånt.. grannen här har gjort det men dom verkar vara färdiga nu, skönt! Det går ju inte att vara hemma när dom sätter igång.. man borde få någon slags kompensation på hyran när det är sånt där oväsen under en längre tid.

2010-01-13 @ 15:41:25
URL: http://clarahartmann.blogg.se/
Postat av: MarTina

Fy va jobbigt med renoverande så länge!

Men vet du, det är ännu mer synd om katterna som inte kan smita från oljudet! Hoppas dom inte blir sönderstressade och att renoveringen går fort! (Om dom nu är kvar hemma:)

Kram kram

2010-01-13 @ 21:52:23
Postat av: tilda

Vi ska allt klara av matten du och jag :) Läraren verkar ju riktigt bra, men jag har kört fast på ett tal :/ ! Kraaam

2010-01-14 @ 18:23:20
URL: http://magnussonmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0