Monchichi

Nu i veckan pratade jag och Mikael lite mer om bröllopet. Självklart har inbjudningslistan stigit från 80 personer till 96. Pratade med syrran vad som gäller om någon vill ta med sig en "dejt" eller liknande på bröllopet, och tydligen ska man inte acceptera det. Endast nya pojkvänner/flickvänner får medbjudas. Jag tyckte det lät lite lustigt att folk inte skulle få ta med sig någon dejt, men sen förklarade Anna att om ALLA singlar tog med sig en dejt, så skulle det bli ytterligare ca 50 personer till på bröllopet.

Vi måste ringa till killen som har nycklarna till våran lokal någon dag. Vi måste mäta bord och försöka styra iordning lite gällande planering och inköp. Vi måste bland annat veta hur många som får plats vid varje bord samt hur långa dukarna måste vara. Man vill ju inte stå med sånt dagen innan.

Har kommit på att vi ska fixa björkar och dra in i lokalen och sen hänga små ljusslingor i. Blir nog säkert fint till kvällen. Entréplan går säkert att fixa iordning men nedervåningen känns som ett hopplöst fall. Själva nedervåningen är mysig i sig, men alla soffor och fotöljer är klädda i ett skit osmakligt grovt och skrikigt tyg och det retar mig som fan att jag inte kan göra något åt. Jag kan väl inte klä om alla möbler heller? Så vi får ta det som det är.
Gällande "matsalen" hade jag först tänkt köpa fina överdrag i vitt till alla stolar där middagsgästerna sitter, men såg att dom kostade 499:- kr styck. Det skulle alltså bli 47.904 kr. Inte riktigt vad vi hade tänkt att lägga på dekorationskostnad om man säger så..

Såg att någon hade bloggat om Pollypocket, om att dom tydligen inte finns längre. Jag ångrar att jag inte har sparat alla mina gamla leksaker från när jag var liten. Det enda jag har sparat är alla mina Barbies och My little ponys. Dom är väl ute hos syrran nu eftersom jag gav bort dom till Wilma på ett villkor att jag skulle få tillbaka dom när hon hade växt ifrån dom, men konstigt nog gillade aldrig Wilma att leka med sånt.

Minns ni dessa:

      

Lekte ni med något av detta när ni var små?

Kommentarer
Postat av: MarTina

Hej fina Johanna!

Vet hur det känns med alla planer inför bröllop.

Jag hade storslagna planer till vårt, men iom att vi skulle köra budget så fick jag stryka många av ideerna.

En sak jag ångrar lite så här i efterhand är att jag inte hade flor i håret, så jäkla snyggt!

Behöver ni hjälp med att leta prylar eller så, så skrik bara till :)



Här kommer två superfina hemsidor med någt överdådiga amerikanska bröllop... men dom kanske kan ge några bra tips? (Där hittar du även snygga varianter på flor som jag skulle haft ;)



Kram!



http://ruffledblog.com/

http://greenweddingshoes.blogspot.com/

2010-01-08 @ 12:51:32
Postat av: Clara

ang dom fula sofforna så leta billigt tyg som du kan lägga över bara..

2010-01-08 @ 13:19:34
URL: http://clarahartmann.blogg.se/
Postat av: Linda

Hej sötis!

Angående stolarna. Kan du inte köpa billiga lakan på IKEA eller loppis och dela ut till närmast sörjande som kan sy om dem till överdrag? Du vet ju hur mina sykunskaper är annars hade jag gärna hjälpt dig:) Men hojta till om det är något annat!

Trevlig helg!

Kram

2010-01-08 @ 14:23:43
Postat av: Maria Nääf

Hej!



Grattis till förlovningen! Det är kul att hitta gamla klasskamrater på nätet och snoka i deras privatliv. Känns lite som att snoka men det är ju en blogg så det är väl inte att snoka kanske. Ett tips. Kolla in http://brollopsbloggen.webblogg.se/ där finns länkar till företag som hyr ut stolsöverdrag m.m. Ikea har lakan för 10kr som man kan lägga över soffor och fåtöljer. Jag tänkte göra det på min sons namngivningskalas men hann inte med tyvärr. Såna gamla brunoranga frottesoffor. Hoppas allt är bra med dig. Kram/Maria

2010-01-08 @ 22:52:31
URL: http://mariacn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0