Fimp

Idag tar jag mitt första steg mot mitt nya liv som studerande. Jag och Tina ska skriva in oss på Komvux vid 14-tiden. Sen är jag och Clara hembjudna till Tina på fika. Ska bli kul att se hur hon bor. Det var sjukt längesen jag träffade Tina nu, så det ser jag fram emot.

Nu ska jag försöka få tag i en astmamottagning. Ingen idé att ringa till medicinsktcentrum igen, dom svarar aldrig! Så det får bli 1177 och sen vet jag nog vart jag ska ringa.
Jag ska fixa en tid till både mig och mamma så vi får reda på hur illa ställt det är i våra lungor. Sen blir det att fimpa för gott. Förhoppningsvis. Surt att tabletterna är så dyra, fast det är ju rökning i sig också. Men det svider mer att lägga ut så mycket pengar på en gång. Nu ska jag bara tvinga Mikael att sluta snusa.
Jag hatar verkligen snuslukt. Folk som snusar luktar för det mesta kattbajs i munnen. Jag luktar väl inte hallon i munnen heller som rökare, men nu ska jag iallafall försöka ta tag i det.

2010; en ickerökande student? Man kan ju alltid hoppas.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Lycka till :)

2010-01-07 @ 17:17:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0