Första skoldagen

Det här med min hunger börjar verkligen irritera mig. Jag är hungrig jämt! Det verkar som min kropp smälter min mat på 2 minuter och sen är magen återigen tom. Vid 16-tiden idag åt jag en stor portion med spagetti och köttfärssås och det tog inte lång tid tills magen kändes tom igen, sen tryckte jag i mig en macka för en halvtimme sen och nu sitter jag här, vrålhungrig. Kan man kanske ansöka om dropp? Skulle underlätta en hel del, sen skulle det säkerligen bli billigare i längden också.

Idag hade jag min första lektion, Historia A. Känns faktiskt riktigt bra det här! Läraren är jätte bra och kursplanen verkar helt okej. Inte allt för insnöat på dom svenska kungarna, tack o lov!
Självklart glömde jag att ta med mig både mössa och vantar så när jag slutade så tänkte jag ta mig en riktigt härlig promenad hem. Väl ute i kylan höll jag på att dö, så då ångrade jag mig ang promenaden, men tänkte att jag iallafall kunde gå Drottningsgatan upp och sen ta bussen hem vid Söder tull, men så fort jag kom ut vid spårvagnsspåret och såg spårvagnen komma precis bakom mig sprang jag som en skållad råtta till hållplatsen. Jag klarade inte av kylan!
På tal om spånkan, tydligen så har dom fått in nya spårvagnar som är lite mer "moderna" än dom andra. Jag har aldrig åkt med en sådan tidigare så när jag väl skulle kliva på längst fram så öppnade inte chauffören dörren. Utan jag stod där och väntade och chauffören stirrade på mig genom rutan precis som jag vore ett ufo. Sen säger en tant till mig att man inte kan gå på där framme. Ursäkta, men kunde inte den otroligt charmiga och glada chauffören pekat eller försökt hinta det till mig som stod där utanför och såg helt mupp ut. Väl inne på spårvagnen skulle jag gå fram och visa upp min biljett jag hade på mobilen, då vägrar han att vända sig om och kolla. Så återigen står jag där och stirrar genom glasrutan in på chauffören som verkligen INTE VILLE VÄNDA SIG OM! Sen när jag hade satt mig och skulle trycka på Stop-knappen strax innan Söder tull så händer det inget. Ingen "stanna-skylt" lyser där framme. Jag får panik och börjar trycka helt hysteriskt på knappen, men ingenting händer. Hur som helst så stannade den iallafall vid Söder tull eftersom det var folk som skulle kliva på. Sen var det dags att byta till buss 119, som inte skulle anlända på 16 minuter. 16 minuter är lång tid utan mössa och vantar.

Så om man bortser från spårvagns-incidenten så var dagen riktigt lyckad! Har fått en läxa till nästa vecka, men den gjorde jag på lektionen. Check!
Imorgon blir det Samhällskunskap med Clara, kul att vi iallafall har en lektion ihop.

Kommentarer
Postat av: sarase

härligt, första dan avklarad :) har du någon aning om vad du vill bli när du blir stor? ;) Puss o kram

2010-01-12 @ 10:24:59
URL: http://sarase.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej! Ja tjejen är Oskarshamnare. Hon har finansierat sitt bröllop med sponsorer och blev lite kändis i bröllopsvärlden för det. Hon ska visst vara med i en bröllopstidning snart tror jag och också börja arbeta som bröllopskoordinator eller nåt liknande. Joanna var hennes brudtärna. Hoppas du får ett fint bröllop!

2010-01-12 @ 11:35:12
URL: http://mariacn.blogg.se/
Postat av: Lisa

Men det är sant faktiskt, har man inte åkt buss/spårvagn på flera månader nu så fattar man ingenting. Dom har ju gjort om hela systemet det senaste året också, så nu är det ju verkligen no clue! Men det roliga är att när man gjort fel i början och sen lär sig hur det funkar så sitter man ändå och fnissar åt folk som gör fel fast man var där själv för ett tag sen :P Du behöver nästan aldrig plinga vid söder tull, för spårvagnen stannar alltid där och väntar i ett par minuter, iaf under dag- och kvällstid.

2010-01-12 @ 14:18:57
Postat av: Lisa

btw, kul att första skoldagen gick bra! tummen upp

2010-01-12 @ 14:22:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0