Locobase/Lockobäjs

Inatt var vi barnvakt åt Hampus, Wilma och Oliwer. Vi kom ut rätt sent till Svärtinge så vi hann i stort sett bara spela en omgång med Buzz och sen äta kvällsmat.
Oliwer hamnade sist på Buzz, inte så konstigt med tanke på att han bara är 4 år, och fick välja kategori. Hampus vrålar: " Oliwer, du lagsport! Ta lagsport!!"
Oliwer var inte alls sugen på att ta lagsport utan valde istället kategorin "Mat och dryck". Hampus blir besviken på sin lillebror och säger:
"Mat och dryck Oliwer??? MAT OCH DRYCK????? Hampus var i chocktillstånd, hur kunde hans lillebror välja "Mat och dryck" av alla kategorier.


Klockan blev 21.30 och barnen var allt utom trötta. Snarare speedade.
Vanligtvis brukar barnen klara sig själva när man väl har stoppat om dom, men för ovanlighetens skull så lade jag mig jämter Oliwer och läste en bok för honom. Det blev Rut och Knut tittar ut. Det var en bok mycket MYCKET text i.
- Men herregud Oliwer, den här boken är ju som en seg och lång roman..
- Men du behöver inte läsa allt Johanna.

Slutade iallafall med att jag läste nästan allt ändå för jag blev jätte intresserad av att lära mig om blodet, skellettet, kroppens organ, hur bajs blir bajs och varför vi fiser och rapar. Klockan blev mycket. Barnen fortfarande pigga. Det blev mycket spring upp och ner från sängarna, det var allt från toalettbesök, dricka vatten, eksem som kliade och behövde smörjas m.m.


På morgonen skjutsade syrran hem mig. Fy för i helskotta va kallt det är ute idag. - 16 grader!! Hann bli en isbit när jag gick från parkeringen och hem. Beslutade mig för att tappa upp ett bad. Måste ju passa på nu, för om ett par veckor så sliter dom bort badkaret och sätter in en duschkabin istället.
Känns som ett slöseri på planetens resurser när jag badar, för jag gillar bara att bada i max 15 minuter, sen tycker jag att det börjar klia på kroppen, rastlösheten kommer krypande, vattnet blir ljummet och fingrar och tår blir skrynkliga. Idag tvingade jag mig själv att bada extra länge eftersom tanken slog mig, allt vatten som jag hade fyllt badkaret med hade kunnat släcka törsten på en hel by i Afrika, och här ligger jag och stress-badar i 15 minuter.
Kommer ni ihåg när ni badade som små? När man kunde ta ett stort simtag från ena sidan av badkaret bort till den andra? Känns ju knappt som det var en möjlighet när man idag sitter där i badkaret som ett dubbel-v.



Har lärt mig att vissa saker ska man inte skämta med barn om. Iallafall inte när barnen tror på det trots att man 100 gånger har sagt att det bara var ett skämt.
Wilma och jag pratade igår kväll om Locobase-salvan som Oliwer smörjer sina läppar med.
- Johanna, har inte du en sån här salva?
- Jo
- Vad hade du den till då? Vart smörjer du dig?
- I stjärten...
- Nähä????
- Jo, Mikael smörjer in salvan varje kväll på mig!
- Hampus och Oliwer, vet du vad Mikael gör varje kväll på Johanna? Han smörjer in den här salvan i stjärten på henne. (hysteriskt asgarv utbryter inne i badrummet)
- Wilma, jag skojade bara
- Nä, det gjorde du inte alls det


I morse när syrran kom hem tog det inte lång tid förens Wilma även berättade detta för henne också.


Man får nog akta sig för vad man säger i fortsättningen. Jag undrar hur många på fritis som har fått höra idag om den här mostern som får Locobase insmetat i stjärten varje kväll..


Kommentarer
Postat av: Jessica

Nä du! allvarligt nu! du får flytta hit!! :) du får roa mig varje dag! visserligen gör du det via din blogg men ändå!! ;)

2010-01-05 @ 11:30:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0