Trolltyg


Helgen har bjudit på både roligheter och tråkigheter.
I fredags var det fest hos Bettina, med "Trolltygs"-tema, vilket det inte blev så mycket av eftersom vi bara kollade på ett klipp, sen hade vi andra hyss för oss istället. Mycket trevlig förfest med utgång på Harrys.
Har upptäckt att kyla inte gör mig piggare vid onyktert tillstånd utan tvärtom. Utanför Harrys trillade jag på spårvagnsspåret, för det gör man ju jämt?! Lisa skulle hjälpa tant upp vilket resulterade i att jag trillar ytterligare en gång till och även drar med mig Lisa i fallet. Så där låg vi 2 och kravlade i smutsen på Drottningsgatan. Kanske inte mitt mest stolta ögonblick..
När vi hade kommit en bit på väg hem blir jag superduper kissenödig och skulle promt kissa. Till saken hör att jag hade på mig ett par såna där skit tighta strumpbyxor som det normalt sett är helt omöjligt att få på sig, så det var ju självklart dubbelt så svårt i det tillståndet. Halvvägs upp med trosor och strumpbyxor trillar jag baklänges och blir liggandes i snön (förlåt mamma och pappa om ni läser detta) så Lisa återigen får hjälpa mig upp.

        


När vi väl kom hem upptäckte jag att jag hade tappat min mobil. Jag ringer upp numret och en kille svarar
- Ja hallå? säger killen
- DU HAR SNOTT MIN MOBILTELEFON!!!!
- Eh.. näe det har jag inte
- Okej, jag KANSKE har slagit fel nummer, men om du svarar nästa gång jag ringer är du rökt!

Rökt? Vem säger så? Det visade sig iallafall att jag faktiskt hade slagit fel nummer första gången. Mikael och Lisa åkte iväg och letade efter min mobil och dom hittade den där jag hade trillat andra gången. Tack o lov!!

Lördagen var inte lika munter. Farmor Gun-britt (Mikaels farmor) lämnade oss på morgonen. Hon skulle fyllt 82 år i år så hon fick iallafall leva länge, men det spelar ingen roll. Det är lika tragiskt för det. Hon hade nyligen blivit sjuk men vi trodde alla att hon skulle bli frisk rätt så snart. Så att hon gick bort chockade oss.
Mikael och kusin Martina åkte direkt ner till Oskarshamn där även Linda, Johan och Wiggo var. Dom tog farväl av farmor i Kalmar. Lilla Gun-britt, världens mysigaste tant. Alltid glad och så snäll. Det kommer kännas konstigt att inte kunna hälsa på henne när vi åker ner till Oskarshamn på besök.

Förövrigt har jag och Mikael enats om ett efternamn som vi ska ha som gifta. (Vi har t.o.m skakat hand) Det blir varken Nimvall eller Petersson, utan det blir ett annat släktnamn. Ett rätt vanligt efternamn, men med en annorlunda stavning som gör efternamnet lite mer unikt. Vi är nöjda.


Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag vet man inte ska skratta åt andras olyckor men lite kul låter det när du trilla omkull! :) speciellt med din mobiltelefon o slagit fel nr!! haha

Beklagar sorgen med farmor Gun-Britt :(

2010-01-24 @ 23:04:49
Postat av: Jessica

By the way, jag saknar faktiskt lisas gå ut klänning!

2010-01-24 @ 23:11:20
Postat av: Anonym

Hur f*n ser man ut upp o ner egentligen..!? Jäklar vilka snygga bilder! haha.... Men roligt hade vi. Skönt att du hittade din mobil. Hade varit kul och se när du ramlade...hihi....



Tråkigt med Mickes farmor.. =(

2010-01-24 @ 23:33:14
Postat av: Clara

Haha stackars killen du ringde.. "Svarar du igen år du RÖKT!" haha. Stackarn. Jag ringde dig i lördags från Jimpas men då förstår jag att du inte svarade.. Men jag ringer ikväll. Kram

2010-01-25 @ 11:29:41
URL: http://clarahartmann.blogg.se/
Postat av: Clara

Tack :) Jag med faktiskt om jag ska erkänna.. fyyfan det var bättre förr.

2010-01-25 @ 14:25:15
URL: http://clarahartmann.blogg.se/
Postat av: Lisa

där låg den lilla rosa telefonen, i en snöhög bredvid en kisspöl <3 ;P



jessica: tänker aldrig ha på mig den där jäkla klänningen igen!!! iaf inte när jag är med johanna :P

2010-01-25 @ 20:07:50
Postat av: jessica

Nämen Lisa!! jag har ju tjatat de senaste festerna på att du ska ha på dig den!!! :D kom igen nu!! :D I want Lisas Go out dress :D

2010-01-25 @ 21:26:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0