Fröken Fräken


När jag var liten hade jag lite fräknar, sådär charmigt på näsan typ. Men jag gillade aldrig det.
Min mamma sa att nästan alla barn är lite fräkniga när dom är små, speciellt på sommaren och att dom säkert skulle försvinna ju äldre jag blev.
Jag har aldrig sett mig som en fräknig tjej. Fräknigt folk enligt mig är super bleka, har orange eller rött hår, orangea fräknar och jätte vita ögonfransar.. Men ju äldre jag blir desto fler fräknar ploppar upp i mitt nylle. Även på armar, knän (fräkniga knän är ju bara så sexigt), bysten samt inne i öronen. Förra året dök det även upp lite fräknar på läpparna!(?). Läpparna i ansiktet alltså, känns viktigt att jag nämner det.
Men som ni ser, så har fräknarna knappast blivit färre med åren.. snarare tvärtom. Trots att jag inte är så jätte förtjust i mitt prickiga fejs så är det ett typiskt sommartecken för mig. Så fort fräknarna gör premiär, är sommaren här!

Här har vi salami-fejset





Det tråkigaste är att jag nästan aldrig blir brun i ansiktet. Jag får bara fler fräknar.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Först trodde jag det blev "myrkrig" men sen kom jag på att jag sitter vid datorn och inte vid tvn ;)

puss!

2010-07-04 @ 13:49:51
Postat av: Clara

Har du räknat dom??

2010-07-04 @ 19:32:45
URL: http://clarahartmann.blogg.se/
Postat av: sarase

men det är så vackert!!!

2010-07-05 @ 16:20:55
URL: http://sarase.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0