GI-metoden


Som ni alla kanske minns så var ju min brudklänning lite tight över buken sist jag testade den eftersom jag hade svullat ballerinakakor i nästan 4 veckor i streck.
Så nu har jag verkligen tagit tag i mina matvanor, jag och Mikael har i dag börjat med GI-metoden. Nu ska jag förklara för er hur det hittills har gått.. Vi har varit och handlat. Det blev typ bara grönsaker och världens största kasslerstycke. Vi har ätit sallad med kassler. Det var gott, men blev jag sådär super gutt proppmätt? Nej, jag var mätt i typ en kvart. Sen kokade jag mig två ägg, dom blev för hårdkokta så jag petade bara i mitt ett av dom. Nu är jag återigen ashungrig. Mår illa och vill typ kräkas. Men det är väl en vanesak.
Ska väga mig innan jag går och lägger mig, och även ta mina mått, sen ska jag jämföra resultaten efter 2 veckor.

Jag är ju liksom van att äta jätte jätte mycket, det kan jag ju fortfarande göra såklart, men det är inte lika lätt att svulla grönsaker som det är att svulla spagetti och köttfärssås.

Hittade ett gammalt sms från syrran på mobilen:
"Har du gjort pannkakor?? Vi åt ju för fan nyss! Haha, smal som tusan men äter som en häst, hur mycket bajsar du egentligen??"



Kommentarer
Postat av: Lisa

jag tror det är okej för dig att lägga till lite kolhydrater i kosten, du behöver ju liksom inte börja med "fas 1". Dessutom styrketränar väl Micke och då är det ju ok att han också äter lite kolhydrater. Bara minska portionerna på ris/potatis/pasta eller välja andra alternativ istället...just my two cents ;) puss

2010-07-14 @ 13:01:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0