Hurtbullarna i Bräkneboda


Jaha, då var man nere i Blekinge nu då. Resan hit ner var värre än vanligt, nog att det är långt och tar ca 5-6 timmar ner med paus för käk och lite sånt men igår var det sånt jävla skitväder dom sista 10 milen. Sen började det även hagla sådant att vi fick stanna vid vägkanten så Mikael fick återhämta sin syn då han knappt såg ut genom rutan pga allt regn och alla hagelbollar.

Idag däremot är vädret underbart! Jag och Mikael har precis varit iväg på en joggingrunda runt Bräkneboda (haha, vilka namn byarna har här ute på landet) och jag är nu mer död än levande. Jag är inte van att springa i stekande sol, men nu efteråt är man iallafall nöjd med sig själv. Då kan jag med gott samvete dricka lite mer vin ikväll.

Vardagen skiljer sig rätt rejält här nere mot hur vårat liv är hemma, här är det full rulle med massor av lek och aktiviteter. Speciellt för Mikael som har blivit riktigt tight med systersonen Wiggo. Han har hoppat studsmatta, sparkat boll, lekt kull, pumpat upp en bassäng, fyllt den med vatten m.m.
Men det roligaste var att höra Mikael säga till Wiggo när dom letade efter en boll:
"Men den är nog där borta, där vi letade efter sniglar igår"
Så då har han gjort det.
Leta sniglar - check!

På fredag ska jag träffa några av mina "bästisar" från Oskarshamn, det ska bli himla roligt!
Återkommer med bilder och övriga uppdateringar efter helgen, vill inte sitta här för mycket när vädret är så himla fint, man får liksom vara glad för dom soltimmarna man får.
Sommarvädret är inget man kan ta för givet längre, tyvärr.


Kommentarer
Postat av: Daniel

Härligt, njut av vädret med kompisarna!!!

2010-06-18 @ 09:26:01
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0