Tourettes syndrom


Har blivit super nervös inför bröllopet, nästan så jag får lite ont i magen. Känner att det är skit mycket som skulle behöva göras, inhandlas, planeras m.m. Imorgon ska jag gå in med min mormors gamla ring och kolla vad det kostar att göra om den. Då har jag kommit en liten bit på vägen iallafall.

Har fått problem med mitt kroppsspråk och mitt tal, ibland tänker jag mig inte för och det blir jätte konstigt. När jag var på stan med Clara så var det 2 damer som frågade vart Kulturhuset låg, samtidigt ringer Claras mobil så jag får sköta snacket. Jag vet på ett ungefär vart Kulturhuset ligger men kan absolut inte förklara vart, så istället för att förklara att jag har dåligt lokalsinne så säger jag "Jag är så dålig", sen säger jag inget mer. Vadå dålig? Dålig i magen? Dålig på fotboll? Dålig på att kratta löv? Så jag sa inget mer utan nöjde mig med det svaret och damerna gick..

Senare på dagen skulle jag korsa vägen, då stannade en bil för att släppa fram mig, istället för att nicka eller vinka som jag brukar göra som tack, så slänger jag bara upp armen, PRECIS som en hailning! Vilket inte alls var meningen. Jag tror det blev sådär konstigt för att jag visste inte om jag skulle nicka eller vinka. Nästan samma sak som när man råkar säga "Tjallå" som är en blandning av tjena och hallå.

Jag är rädd för att detta syndrom ska yttra sig i kyrkan när vi gifter oss. Att jag ska trampa snett, haila åt publiken, springa om Wilma som ska gå först i ledet, skratta helt okontrollerat åt prästen eller säga något annat namn än mitt eget (fast bättre det än att säga något annat namn än Mikael). Håller jag på att utveckla Tourettes syndrom???


Kommentarer
Postat av: Lisa

dör av skratt.

2010-06-03 @ 18:47:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0