Goodbye my friend

Sitter hemma hos mamma nu, hon steker pannbiff som vi ska äta! Efter det ska vi till vårat andra besök hos sluta-röka-läkaren. Vi ska få recepten till våra tabletter vi ska käka i 3 månader.
Får lite separationsångest när jag tänker på att jag ska sluta röka. Jag vill ju verkligen bli rökfri, men det känns som man gör slut med sin bästa vän. Ibland kan jag också få för mig att jag är "för ung" för att sluta röka. (Bullshit. Jag är dum i huvudet). Nåt annat jag kommer sakna är att göra rökringar, dubbla rökringar och rökringar genom näsan.. Men ärligt talat, hur ofta gör man det? Det var ju sånt man gjorde när man var typ 14 år. Men nu är det ju slut med det ändå. Forever.
Ska bli skönt att slippa lukta askkopp, slippa flåsa för minsta lilla, slippa lägga onödigt mycket pengar på nikotin. Mycket talar ju för att sluta röka, så jag hoppas verkligen att det går vägen. Mikael har också lovat att försöka sluta med snuset så fort cigaretterna har försvunnit från vårat hem.

Igår skrev jag Naturkunskapsprovet. Jag hade skitit i att plugga, eller rättare sagt att gett upp eftersom jag tyckte allt verkade så satans invecklat. Men jag svarade på nästan alla frågor, mycket chansningar dock, men jag skrev ju något iallafall. Och det viktigaste av allt, jag lämnade inte klassrummet först!! Provet var tydligen gjort till en 80-minuters lektion, men jag gick efter 30 minuter och då hade jag i stort sett skrivit ett par rader på varje fråga, så jag förstår inte hur man skulle kunna sitta där i 80 minuter...

Igår betalade jag in allt till Petrés. Så nu är min brudklänning, min brudgarderob, 2 tärnklänningar och 2 frackar betalade. Känns jätte skönt. En kostnad mindre att bry sig om. Ni som har tänkt att gifta er och bor i Norrköping, gå in till Petrés, hon som äger butiken är verkligen jätte gullig!
Hon på Petrés fick dra upp byxorna på Mikael och Adde flera gånger. Dom är ju vana att ha lite häng i sina byxor och det går ju inte för sig i ett par frackbyxor, så när hon hade dragit upp byxorna på dom såg det ut som dom hade jätte stora rumpor. Men dom var verkligen jätte stiliga i sina frackar och sina super blanka lackskor.


Kommer jag vara rökfri om 10-15 dagar?

Kommentarer
Postat av: Clara

Jag hejar på dig!

2010-03-05 @ 10:32:10
URL: http://clarahartmann.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag med, även om jag är lite efter med att hålla mig uppdaterad i bloggvärlden!



and btw, vad är fel med stora rumpor? I LIKE BIG BUTTS AND I CAN NOT LIE.

2010-03-08 @ 15:38:08
Postat av: Clara

Köpt på Ikea!

2010-03-08 @ 16:22:44
URL: http://clarahartmann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0