dissekering

Idag tog jag ett beslut. Ett beslut som jag är väldigt nöjd med. Jag beslutade mig för att hoppa av Matte B kursen. Har funderat länge på det men har inte riktigt haft viljan att "ge upp", men idag efter provet förlikade jag mig med tanken; Jag förstår faktiskt inte.
Så nu kan jag fokusera 100 % på mina andra kurser istället.
Fick tillbaka mitt dataprov idag på morgonen. Maxpoäng var 19 och man kunde som högst få betyget VG. VG-gränsen var på 17 och jag hade självklart 16,5 poäng. Känns ju sådär, men jag är glad att jag fick så pass bra poäng ändå med tanke på att jag i stort sett bara pluggade dagen innan.

I tisdags fick vi även veta hur vi ligger till i Samhällskunskapet och jag ligger på ett starkt VG, u-u-underbart!
Så nu återstår det bara ett fördjupningsarbete (+ lite annat), så jag har gett mig fan på att få MVG i slutbetyget.

Igårkväll var vi som sagt och kollade festlokalen igen för att checka porslin, bord, stolar m.m. och jag tycker faktiskt att lokalen känns bättre nu än vad jag tyckte i somras när vi såg den för första gången. Det är ju som sagt ingen lyxig och pampig lokal, men den är stor med två våningar och bra ytor, så det ska nog bli bra så fort vi börjar pynta den. Nåt jag stör mig på dock är att alla stolsryggarna är i olika färger, men jag har varken lust eller tid att sitta och fixa några snygga överdrag. Finns ju billiga och bra lösningar visserligen, men orka göra det på 100 stolar! Har ju att göra ändå.

Datum - check!
Efternamn - check!
Kyrka - check!
Tärnor - check!
Bestmen´s - check!
Toastmadame - check!
Brudnädd - check!
Sång i kyrkan - check!
Lokal - check!
Gästlista - check! (typ)
Bröllopskläder - check!
Inbjudningskort etc - check!
Fotografering - check!

Resten får man ta lite längre fram. Räknade ut att vi kommer stå 7 pers + prästen framme vid altaret när vi gifter oss. Kommer nog nästan bli trångt, haha.

Igår dissekerade vi på Naturkunskapen. Det var sladdrigt, slemmigt, blodigt, snuskigt och spännande. Jag, Elin och Emelie var i samma grupp och vi tyckte att det mesta såg ut som olika erotiska delar. Det som var värst med hela dissekeringen var lukten. Det luktade dött (självklart), ruttet, bajamaja och surt.
Så nu har man sett hur det ser ut inuti ett hjärta, en lunga och struplocket.

   


Nu börjar badrummet föresten bli klart. Nästan allt är på plats, men det blir ju inte helt klart den här veckan som det var lovat, utan badrummet blir tyvärr inte klart förens nångång under nästa vecka. Så när det är klart har vi varit utan dusch och toalett i nästan 6 veckor, kan ni förstå, SEX VECKOR! Fattar inte hur vi har överlevt?! Men jag tycker tiden har gått rätt fort. Konstigt nog. Ska lägga upp före och efter bilder sen när det är klart, det blir sååå fint och fräscht! Älskar att badkaret har blivit ersatt med duschkabin.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0