Avslöjande fakta

Såg att endel hade avslöjat 7 sanningar om sig själv. Jag kunde inte komma på 7 specifika sanningar utan jag kom på några egna kategorier som jag tänkte rada upp här. För er som vill, gör samma sak!

Missbruk
Jag var nässpraysmissbrukare till o från i 8 år. Jag fick panik om nässprayet tog slut eller försvann. Då blev jag aggresiv och fick för mig att jag skulle kvävas till döds.
Så här många flaskor hittade jag för längesen runt om i lägenheten. Antar att det är knappt 1-års användning.


Konstiga shoppingvanor
Jag älskar verkligen att spendera pengar på Apotek, vet inte varför men det känns som att alla produkter där ifrån gör underverk (trots att man vet att mycket är skit). Kan känna mig skit nöjd om jag har köpt en salva och typ en speciell tandtråd från Apoteket. Det kan göra hela min dag. Innan vi åkte till Thailand handlade jag för
över 600 kr på Apoteket. Mikael självdog nästan när han fick reda på det.

Kvantitet före kvalitet
Jag är inte speciellt ekonomisk när det kommer till shopping. Om jag exempelvis ska handla en hudkräm, olivolja, handtvål, juice eller liknande, så måste jag alltid köpa den som har bäst utseende. Antingen den som ser godast ut, eller fräschast, proffsigast, snyggast m.m. Oavsett om det kostar mer så bara MÅSTE jag ha den finaste produkten.

Någon annans mani som har smittat av sig på mig
Clara berättade för mig för ett par år sedan att hon aldrig kan ta den varan som står längst fram, för enligt henne har alla andra varit där före och antagligen pillat på den. Så nu gör jag samma sak. Får för mig att det finns alla möjliga sorters bakterier på den längst fram, så jag gräver mig alltid lite längre in i hyllorna för att få tag på en "ren" och orörd förpackning.

Larvig rädsla för småkryp
Jag är paniskt rädd för fästingar! Inte rädd på det sättet som om jag skulle springa på en björn i skogen, men riktigt äcklad av deras kropp, deras blodsugande, deras äckliga små fula ben och framför allt att man inte ser dom förens dom sitter på ens kropp och suger blod. Nu har jag inte haft en fästing på flera år, men jag minns varenda en jag har haft. (okej, 3 stycken, men det räckte för att traumatisera mig för livet). På den tiden när jag fick min första visste man inte att det var farligt att smeta matolja på dom och det var just det min mamma gjorde så fick jag gå och lägga mig med den där vidriga fästingen under natten med matolja och ett plåster över. Skulle jag få en fästing idag skulle jag amputera bort den kroppsdelen den har satt sig på. Jag skojar inte.

Djupa och mörka vatten
Är något som jag blir lite nödig av bara jag tänker på det. Vattnet behöver inte vara mörkt utan även vattnet i Thailand gjorde mig nervös, för där ser man verkligen om något skulle närma sig under vattnet. När jag och 3 kompisar var i Bulgarien klängde jag på Klara hela tiden när vi badade och det slutade med att jag nästan dränkte henne. Då blev hon arg och jag fick gå upp till stranden och sola. Förstår inte varför jag är så himla rädd, har ju aldrig varit med om något otäckt när jag har badat. Tror ju även på att Loch Ness odjuret och Storsjöodjuret existerar. Inte för att jag brukar bada i Skottland, men finns det odjur där finns dom säkert överallt.

Udda förälskelse
Ingen av er kommer säkert hålla med mig gällande min lilla förälskelse och konstigt nog missade jag honom under mitt lilla hångel-kollage som jag gjorde för ett par månader sedan. Men någon som jag riktigt myser av att se på Tv är Tom Sellek! Han ser så himla snäll ut, en redig klippa!











Kommentarer
Postat av: Lisa

hehe jag visste nästan allt detta om dig, förutom det där med fästingarna. Tom Sellek är en fin man, har tänkt på det de senaste gångerna jag kollat på vänner. Men det är lite lustigt för många gånger har jag tänkt att han påminner om Kjell :)

2010-03-08 @ 15:33:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0