Störningsobjekt 1 & 2

2 saker som jag verkligen, verkligen stör mig på, det är dessutom helt störigt onödigt att jag ens bryr mig, iallafall gällande det ena störingsobjektet.

Störningsobjekt nr 1
Varför ska alla busschaufförer köra iväg med bussen innan man har hunnit sätta sig? Ibland hinner dom ju gasa iväg innan dom ens har stängt bussdörrarna. Så varenda gång jag går på bussen och går sakta i gången bort mot dom bakre sätena tänker jag alltid "Gå stabilt nu Johanna så du inte flyger framåt när chauffören gasar till", jag spänner fan varenda muskel i hela kroppen och går stel som en pinne, jag vägrar hålla mig i nåt, men lik förbannat så flyger jag fram ett steg så fort chauffören har tryckt gasen i botten. Ibland känns det nästan som dom gör det med mening, för jag känner hur dom tittar i backspegeln. Nästan som dom tänker "Yes, jag fick 13 stycken att falla framåt, ska bli kul att berätta för dom andra på lunchrasten att jag sitter inne på rekordet"

- Jag fick 13 stycken att falla framåt idag
- Oj, det var inte dåligt, grattis! Men jag fick t.o.m en tant att ramla ihop på golvet, det måste ju nästan räknas som 5.
- Ramla tanten? fan, det måste sett kul ut.
- Ja det vill jag lova, fy fasiken va jag skratta!

Eller nåt sånt.

Störningsobjekt nr 2
Jämt när jag åker bil med någon, speciellt Mikael eller mamma, så händer alltid samma sak om det är så att vi ska parkera någonstans. Jag vet inte varför dom gör så här, men jag flippar nästan varenda gång och vill ha en förklaring. Det är nämligen så här att varenda gång vi kör in på en parkering och jag säger, "där borta är en ledig plats, nära till köpcentret också!" så får jag alltid svaret "Nä.. det måste finnas någon bättre" så slutar det alltid med att dom kör runt jätte länge och det slutar alltid med att dom tar en helt annan plats som är jätte långt bort. Nästan som att dom vägrar ta den platsen bara för att JAG föreslog den. Typ "Håll käften kvinna, du har ingen körkort, då ska du heller inte bestämma vart jag ska parkera min bil!"

Nästa gång vi letar parkeringsplats ska jag peka på ALLA lediga platser bara för att dom tillslut inte ska ha något val. Men då slutar det väl med att vi åker till en annan parkering istället. Vad vet jag, jag har ju inte ens körkort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0