Årets första grillning




Igår var en väldigt händelserik dag. Dagen började tidigt, runt 6 på morgonen. Jag var pepp på att gå på min SISTA datalektion och jag visste sedan dagen innan att jag hade fått G i kursen efter mycket kämpande. Inte för att kursen var svår men jag hade sjukt hög frånvaro i början som jag var tvungen att åtgärda.
Fika med lilla dataklassen (egentligen var vi fler, men dom kände väl inte för att dyka upp)



Efter dataavslutningen mötte jag upp mamma på stan, hon bjöd på lunch på Fräcka Fröken, sen blev det att springa i lite affärer och köpa Fresita på bolaget. Har aldrig tidigare druckit Fresita men jag har blivit inspirerad av Sara, så jag var tvungen att testa det. Var rädd att det skulle va sött och sliskigt, men det funkade faktiskt.


Mamma och jag njuter i solen på Fräcka

Sen på kvällen drog jag, Mikael, Micke och Adde till affären och köpte grillkäk. Adde har en bra uteplats så det fick bli grillning hos honom. Spelade även en hel del fotboll (jag bröt nästan foten när jag skulle stoppa en hård boll som Micke sköt mot mig). Men förövrigt var jag rätt duktig, dock inte speciellt graciös.


Grillplatsen










Mikael ser ut att pilla sig på snoppen











Mycket mysig och trevlig kväll, skönaste dagen på året hittills. Satt i linne nästan hela kvällen utan att frysa.
Det är så jag vill ha det. Så länge sommarkvällarna är underbart ljumma och behagliga så skiter jag nästan i hur det är på dagen. Okej, inte regn men det behöver inte va stekhett.

Ikväll blir det smörgåstårta hemma hos syrran. Vi snackade om att man äter smörgåstårta alldelles för sällan och när man väl gör det så är det antingen på kalas eller dop. Så nu bestämde vi att vi skulle ha en smörgåstårtekväll bara för sakens skull. Herregud va smörgåstårta jag ska äta!! (Vältrings-varning)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0