Framfall


Som ni alla vet så har jag lite svårt att låta bli Google. Ibland så bara MÅSTE jag googla och gärna på jätte äckliga bilder. Den här tvångshandlingen uppstod redan i typ 9a när jag och Klara kollade på exet.se där det fanns bilder på bl.a dvärgporr, aborter, benlösa damer, konstiga djur, missbildningar, underliv med smegma och mycket mer... Vi satt alltså i telefon och utmanade varandra att klicka upp vissa bilder. Sjukt, ja vet.

Idag fick jag en sån där tvångstanke att jag skulle googla på "framfall".. Jag VET att det har något med det kvinnliga könet att göra, men inte riktigt varför vissa lider av det eller hur det ser ut... Hur som helst så gillar jag inte att se såna bilder så jag tvingade Mikael att googla fram en bild.. (heheheheheh)
Han ba "Jaha, men vad är det för nåt då?" (lite smått nyfiken)
Jag svarar "Asså, det är inget äckligt, det har typ med vaginor att göra"
Han var ju inte sen på att knappa in "Framfall" efter den förklaringen.. För att göra en lång historia kort så mår Mikael lite illa nu. Vi kommer antagligen INTE gosa ikväll.

Valde att inte lägga upp en bild på framfall, men är ni nyfikna kan ni googla fram det själva. Om någon av er har lite info om detta så dela gärna med er. Jag vill som sagt inte ens söka på det på webben för då kommer det alltid upp nån liten bild vid sidan om...

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Maria

Livmoderframfall innebär att livmodern sjunker från sitt normala läge ner i slidan. Det kan kännas som att man har en tyngd i underlivet eller som att något putar ut ur slidan. Livmoderframfall beror sannolikt på försvagade muskler och ligament i bäckenets nedre del. Vaginaltoppsframfall, där hela slidtoppen kan komma fram genom slidöppningen, kan inträffa hos kvinnor som har opererat bort livmodern. Framfall kan även förekomma i lindrig form en tid efter en förlossning för att sedan gå tillbaka.



Vassego

2010-10-08 @ 11:03:53
URL: http://mariacn.blogg.se/
Postat av: Camilla

Därför Johanna! Ska du göra bäckenbotten övningar varje dag!!! Knip när du borstar tänderna brukar våran lärare säga. Då slipper du bli inkontinent och minskar risken för framfall!



Jag har lite papper om framfall och hur en väldigt enkel operation går till, så vi kan ha lite lektioner när jag kommer hem från Norge för jag minns inte allt i huvet! :D Haha.

Lycka till med googlandet! Kram milla

2010-10-08 @ 15:10:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0