Elisabeth Arden vs Fenistil


Dyrast och mest omtalat är fan inte alltid bäst. Straxt innan bröllopet började jag bli röd under underläppen, men det gick rätt smidigt att sminka över, men nu har det blivit värre. Jag är röd både över och under läpparna nu, superfult och osmakligt! (Ser nästan ut som jag har ett babianarsle i ansiktet om man har livlig fantasi)
Antingen blev läpparna irriterade av allt hånglande på bröllopet eftersom Mikael har både skägg-stubb, skägg och mustasch, eller så har jag fått någon sorts kontakt-allergi av nåt lipsyl som jag har överkonsumerat..
HUR SOM HELST, så köpte jag en svindyr Elisabeth Arden salva eftersom den skulle var så himla bra, både enligt vänner, folk på nätet och framför allt av kvinnan som sålde den till mig. Funkade till en början men nu har jag börjat må illa av både lukten och smaken. Vet inte om det luktar myggmedel eller skokräm..?
Igår hittade jag knark-salvan vi köpte i Thailand... Har liksom aldrig vågat använda den förutom den gången i Thailand när vi köpte den för våra brännsår av solen. (mitt köttsår i pannan var som bortfluget på bara en natt tack vare den salvan). Så igår kände jag desperationen komma smygandes och det var bara att inse, jag kan inte bli värre runt munnen så nu har jag smörjt in läpparna i nästan ett dygn och läpparna är näst intill återställda! Den tuben kostade mig typ 15 kr kanske. Elisabeth Arden, du och din hästsalva kan slänga er i väggen! (Nu är ju hon död, så det var väl kanske inte så hårt sagt... Lite svårt att slänga sig i väggen framför allt.)
Lite plus måste jag nog ge salvan ändå, för jag smetade på lite salva på ett fult skrapsår jag hade på benet och den skorpan gick att peela bort dagen efter.

Är ni nångång i Thailand, hamstra på er Fenistil (finns inte att köpa i Europa) Är inte säker på om man egentligen får smuggla ut den... men vi svenskar smugglar ju in sprit o allt möjligt, så what the hell. Ni som är hederliga människor kan säkert kolla upp om man får ta in salvan eller inte.

Fenistil är bra mot:








Däremot är jag lite nojig att det ska bli nån sort konstig biverkning av salvan, att jag ska få skägg eller att en tredje läpp kanske växer ut, man vet ju aldrig med utländska preparat. Finns väl en anledning till varför den inte säljs i Sverige....(?!)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0