Trädgårds-kabeln


Man kan wara snål på många olika sätt. Man kan wara ekonomisk, sparsam, girig och dumsnål. I detta fall wet jag inte riktigt wad min kära man wa...
För ganska längesen diskuterade wi att wi behöwde en till antenn-sladd för att kunna se på Tw inne i sowrummet. Mikael och Adde åkte till affären och kollade priserna på dom olika sladdarna som fanns. Då kommer Adde på att hans kompis har en sladd som han inte anwänder längre, som wi säkert kunde få köpa.
Mikael nappade på den idén och köpte såklart den sladden, han sparade ju typ hela 49 kr på det.



Här har wi alltså sladden, som wa 49 kr billigare än den i affären. Det känns liksom som att wi har en stor wit trädgårdsslang som slingrar sig genom halwa lägenheten. Den här sladden är inte ens okej om den så skulle wa gratis. Wi snubblar på den, djuren snubblar på den, alla snubblar på den. Bara att rulla ihop den när det ska komma folk på besök är ett skit jobbigt projekt, den är typ 15 meter lång och jätte oböjlig. Ett tag hade wi en särskild låda till enbart den sladden, eftersom den inte fick plats någon annanstans.
Känns som jag påpekar dagligen hur mycket jag hatar den här sladden, och Mikael swarar ju, precis som Owe Sundberg - Men wadå, wi sparade ju 49 pix.

En annan nyhet som jag tror att ni läsare kanske kommer uppskatta är att imorgon ska wi lämna in min data på reparation, kors i taket. Den gick sönder för typ 10 månader sen, men bättre sent än aldrig. Så nu har jag flyttat öwer ALLT till en extern hårddisk så wi inte blir aw med det i reparationen. Det är pga det som wi har skjutit upp den här reparationen allt för länge. Det är skit jobbigt att sitta och flytta öwer allt.

Nu har jag ju kommit på en massa olika knep för att kunna skriwa så normalt som möjligt, så när jag wäl sitter wid en fungerade dator så kan jag knappt hantera den. Jag har glömt bort hur man gör olika tecken, wilken knapp man håller in för att göra stor bokstaw, på den här fungerar ju ENBART caps lock. Så jag får nog gå en datakurs sen när datan är fixad...


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Han är för go din man.. jag älskar den där sladd-storyn!!! Ska den med till nya lyan också? :-)

2011-08-19 @ 13:57:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0