Day 3-5


Onsdag 2 feb 2011

Mindre spännande dagbok i dag, har legat i sängen precis hela dagen då jag fortfarande känner mig dålig. Härlig början på denna semester. Åt 2 mackor med sylt på hela dagen, thats it. Så fort jag tänkte på Massaman mådde jag illa. Planen war att wi 4 skulle åkt ut till nån ö idag men jag fick som sagt stanna hemma och Mikael wille inte lämna mig själw i det skicket så han fick hänga wid poolen. Eftersom jag war sjuk och sow nästan hela tiden så fanns det ingen som kunde smörja in Mikaels rygg så den brände han sönder totalt. På kwällen började jag känna mig bättre, men jag gick inte längre än till altan, men det war skönt med lite frisk luft. Elin och Martin kom förbi på kwällen och wi bestämde att wi skulle dra ut till Railay imorgon. Tacka fan för att matförgiftningen bara höll i sig i 24 timmar, hade nog gräwt ner mig annars.





Torsdag 3 feb 2011


Idag mådde jag mycket bättre och jag kunde äntligen lämna wår bungalow. Efter frukosten drog wi 4 till Railay. Wid lunchtid bojkottade wi lunchstället som gjorde mig sjuk, så wi drog till en annan restaurang och där beställde jag en hamburgare med pommes. Wågade typ inte äta något annat.


På eftermiddagen förfestade wi lite på wår altan igen sen åt wi mat på en liten finare restaurang, jag såg att dom hade bearnaisesås på menyn och blew helt till mig och beställde in en stor kycklingfilé med bea. Eh, thailändare kan INTE göra bearnaisessås, tror inte det ingår i deras normala kost så jag wet inte riktigt wad det war för sås dom hade hällt öwer kycklingen. Om man smackade riktigt mycket så kunde man ana en uns aw dragon...


Efter det gick wi längs strandpromenaden och utforskade lite mer shopping. Jag och Elin hittade en skit cool wäska, den kostade bara 6500 baht, såklart inte så öwerdriwt dyrt men dyrt för att wa i Thailand. Gick till ett ställe som heter Sea Bar, där wärldens gulligaste kwinna jobbade. Jag beställde watten eftersom jag inte riktigt wågade dricka nåt efter matförgiftningen men efter en stund blew jag sugen på att testa en Maitai men den war för söt för min smak så den fick dom andra dricka upp. Kände mig inte riktigt på topp under kwällen men det är wäl inte så konstigt med tanke på omständigheterna.



Railay beach


Notera Mikaels bleka lår..



På Sea Bar




Den jätte´fina´hotellkatten fick lite chips aw mig...


Fredag 4 feb 2011


Tog en longtailbåt ut till Chicken Island med Elin och Martin. Aw nån anledning kunde inte killen som körde longtailbåten släppa aw oss wid stranden så wi fick kliwa aw på sidan aw ön och sen antingen wada runt ön på en massa hala stenar eller gå öwer en massa stenrös en bit in. Jag satsade på att wada eftersom jag inte anser mig själw wara nån hajkare i flipflop men efter en stund började jag få panik då jag fick för mig att en massa muränor skulle dyka upp bland stenarna så jag walde att gå öwer stenrösen. Mikael tog samma beslut som jag. Helt plötsligt hör jag Mikael bakom mig, swära och fräsa och låta aningen panikslagen. Då hade han börjat tänka på SIN wärsta fobi - ormar. Han fick hjärtklappning och tyckte att den här lilla promenaden war att upplewa en aw hans wärsta mardrömmar.. Men efter mycket klättrande war wi äntligen framme på strandsidan och wi kunde andas ut. Stranden och hawet war så otroligt wackert, slående. Efter ett par timmar när wi skulle gå till öns enda lilla restaurang så säger ett par norskar ´slange´och Mikael fick genast eld i baken, sen kunde wäl inte han slappna aw resten aw wistelsen på ön.


När det äntligen blew lågwatten kunde wi packa ihop wåra grejer och wada ut till ön brewid - Tube island. Den ön war ännu wackrare med kritwit sand och jätte rent och fint watten. Stannade bara där ca en timme för sen kom longtailbåten tillbaka för att hämta upp oss.


På kwällen bestämde wi oss för att käka på hotellet. Jag och Mikael betalade ca 90 kr för 1 förrätt, 2 middagar och 3 Singha, om det ändå wore så billigt här hemma när man wille gå ut och käka på restaurang.


Efter det blew det lite mer shopping, Mikael köpte ett par jätte snygga jeansclaims och jag en långklänning + mycket annat krafs. Efter det gick wi in på ett ställe som heter Irish rower som jag antar är thailands swar på O´learys. Mikael fick ÄNTLIGEN se lite fotboll och det war ju kul för honom.



Chicken Island








På wäg mot Tube Island








Framme på Tube Island


















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0