Peppa mig!


Idag är det bara 17 dagar kwar tills wi åker. Har inte riktigt fattat att wi ska iwäg ännu. Jag brukar alltid wa super-duper-exalterad jämt när jag ska resa men jag och Mikael wa likadana förra gången wi skulle åka till Thailand. Det känns fortfarande så himla långt bort tills wi ska åka trots att wi har wärsta seriösa nedräkningen. Började få lite resfeber när jag packade ner läkemedel som wi skulle ha med oss, men annars är jag lugn. Jag har lowat Mikael att inte packa ner så mycket denna gång och jag har fått fet-förbud att ta med mig 9 bikinis som sist. Mikael skulle lätt kunna resa med ryggsäck. Han skulle packa ner badbyxor, tandborste och resorb.

Förra weckan skulle wi ha bokat tåg, men det gick inga tåg så tidigt på morgonen så wi får åka buss. Känns som det wa ewigheter sen jag åkte buss. Det enda positiwa är att man inte behöwer slåss med sitt bagage. Som när jag och TeWe skulle åka ner till London och hälsa på Klara så war tåget enr till Malmö proppfullt.

Konduktören - WEM är ägare till den här stora blåa reswäskan????????!!!!!!!!!!
- Eh, ja, det är jag!
- Du kan wäl för fan inte ställa wäskan mitt i gången heller!!
- Fast det fanns ju ingen annanstans att ställa den, det är fullt öwerallt.
- Men det är ju liwsfarligt fattar du wäl, den kan ju rulla iwäg och skada någon!
- Men wad ska jag göra då?
- LÖS DET!

Jaha, men då så. Att jag inte tänkte på det innan. "lös det!". Man måste älska genomförbara direktiw.

Nu ska jag peppa mig på Thai-inspiration genom att googla.
Igår googlade jag på sjögurkor och helt plötsligt dyker det upp en warning om att datan har angripits aw 24 stycken "kritiska" wirus. Jag får panik och ringer Norton, han undrade ju såklart wad jag hade warit inne på för sida och det war måttligt pinsamt att behöwa berätta att jag hade gått in på en sida om sjögurkor.. Han tyckte det wa lite kul. Hur som helst så war det inga riktiga wirus, utan en skämtsida eller nåt liknande för att jag skulle TRO att datan wa infekterad. Kul sida. Jag skrattade hela dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0