Så vajar muffen


I april köpte vi ny tv. Jag har nog, på eget initiativ, tittat på tv 2 ggr sen dess. Självklart har jag ju tittat på tv på kvällarna med Mikael men när jag är hemma själv om dagarna så förblir den alltid avstängd.
Men idag som sagt så satte jag igång tvn och fastnade framför ´Unga mödrar´. Brukar wanligtwis inte titta på sådana program men idag war det ganska intressant. I reklampauserna wisade dom äwen nåt nytt program som hette nåt i stil med ´liwet på BB´. Herregud wad dom skriker, jag mådde nästan lite dåligt. Det war nästan så att jag själw fick lite ont i pullamentet när jag såg hur dom låg där och krystade.
Så idag har jag bestämt mig för att den dagen jag ska föda barn, ska jag göra det i total tystnad. Jag ska inte skrika, gråta, wisa smärta eller bli rädd. För OM jag skulle dö under förlossningen så kan inte läkarna säga ´ja, men hon dog ju för att hon war så panikslagen och rädd. hon lyssnade inte på oss´.
Ja menar, kan Katie Holmes föda under total tystnad som hennes rara make Tom Cruise hade beordrat henne att göra, så kan wäl jag det med.

På tal om barn så war wi på Wilmas musikal igår. Den war jätte bra. Det war Gröna awdelningen som uppträdde och det war blandade åldrar mellan 7-9. Dom sjöng, dansade och lärde oss i publiken en massa spännande historia om olika musiker och deras musikstycken.
Men som wanligt när barn uppträder så är det alltid någon som man inte riktigt kan sluta skratta åt, trots att man försöker sitt yttersta. Och man wet ju inte om barnets föräldrar sitter på raden framför eller bakom så man gör werkligen allt för att inte börja gapskratta.
Däremot så märkte man att jag och Mikael har likadan och lika fånig humor. Barnen sjunger låten ´Jag har en gammal moster som heter Inge-Borg´... dom sjunger om allt som wajar, från hatten till kjolen m.m.
Men sen sjunger dom helt plötsligt ´å så wajar muffen, och muffen wajar så´. Då kunde jag werkligen inte tygla mig. Hela min stol skallrade och tårarna kom fram för att jag försökte kwäka asgarwet. Sen tittar jag på Mikael och ser att han garwar lika mycket.

Mogen humor liksom. Det hänger wäl ihop med att jag fortfarande är i kiss -och bajsåldern.



Kommentarer
Postat av: Lisa

Hade nog med garvat...antagligen :P

2011-06-14 @ 16:08:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0