Day 12

Fredag 11 feb 2011


Sow lite längre idag, käkade en lugn frukost. Slappade hela förmiddagen då wi kände oss lite mätta på solen. Började kolla på Det okända på Mikaels iphone men somnade ifrån. Börjar fundera på om wi har löss i wår bungalow för wi är helt sönderbitna warje morgon. Antingen det eller så är det helt enkelt myggen. Eller småmyror.


Käkade lunch på hotellet. Idag fuskade jag för första gången, jag beställde in pasta bolognese trots att jag inte tål pasta.. Jag tänkte att det kunde wa wärt att få lite diarré bara jag fick unna mig lite pasta. Pastan och köttfärssåsen jag fick in war MICRAD, det märktes wäldigt wäl eftersom spagettin war helt stel och Mikaels wårrullar war djupfrysta i mitten. Denna lunch war under all kritik. Denna lunch war absolut inte wärt den diarrén som jag fick senare på dagen. Hur fan kan man serwera micrad mat till sina egna hotellgäster? Will också påpeka att jag hatar att bajsa när det är öwer 40 grader warmt.


Hittade en pytteliten bajskorw jämter min tandborste idag. Antog först att det måste ha warit en liten mus som hade skitit där, men wi fick sen höra att det antagligen war en geckoödla.


Slappade äwen hela dagen, handlade dricka på ICA Nära och wi war totalt genomblöta aw swett när wi kom hem. Efter det tog wi en drink på Jaroys kitchen för att säga hejdå eftersom wi åker tillbaka till Ao Nang imorgon. Efter att wi hade förklarat för dom att wi inte skulle komma till deras ställe fler gånger så säger dom -okey, see you tomorrow. Så jag antar att deras engelskakunskaper inte wa aw bästa kwalitét.


Efter det gick wi till Sans bar för drinkar och käk, maten war hysteriskt god och den awnjöts i en liten bambu-hydda nere wid stranden. Wi har i flera dagars tid pratat om att wi wille gå till Black and White bar, men aw någon anledning blew det aldrig aw, tills ikwäll. Stannade där på wägen hem eftersom wi bor brewid och det wisade sig wara wärsta softa stället med skön musik, flummig bartender som antagligen hade rökt typ 7 jointar för mycket och trewliga stammisar. Det war en snubbe från Finland, Fiona från England och Stan från Kanada. Synd att wi inte hade satt oss där tidigare, för den baren war mycket roligare än att sitta borta på Sans bar.


Efter typ 3 starka Gin o Tonic kände wi att det war dags att dra hem för wi war twungna att packa. Minibussen går klockan 9 imorgonbitti.









Exakt 7 dagar kwar till fullmåne








Stan och Mikael på Black and White bar




Finnen, Fiona och Stan


Bartendern, glad som få, smal som ett streck, hög som ett hus..


Syns det att Mikael har solat i långa badshorts? Nästa år ska han skaffa sig ett par y-fronts badkalsonger.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0