Day 13

Lördag 12 feb 2011


Waknade wid 8 för att käka en tidig frukost. Idag kl 9 drar wi tillbaka till Ao Nang. Wi betalade för en hel wecka på Koh Lanta men kände att 5 nätter räcker, det war mycket roligare i Ao Nang och där hade wi ett betydligt bättre boende. Dom från Mountain paradise hörde aw sig till oss igår och sa att dom hade en ledig bungalow åt oss så det är ju perfekt, det war det wi hoppades på.


Fick skjuts aw en aw hotellpersonalen till minibuss-stationen. Själwklart fick wi wänta där ett bra tag så wi kom inte iwäg wid 9 som wi hade tänkt. Upptäckte sen att det war en lokal minibuss wi åkte i för jag och Mikael war dom enda turisterna som åkte med.


Lite senare klew en thailändsk tjej på minibussen. Efter att wi hade åkt ett tag stannade minibussen och en kwinna öppnade dörren och började skrika på tjejen. Tjejen satt kwar utan att warken säga nåt eller röra sig så bussen åkte widare. När wi började närma oss Krabi stannade wi utanför polisstationen och en bewäpnad polis klew in i bussen och började snacka. Jag hade då inte fattat hela den här incidenten med tjejen som klew på tidigare så jag förstod inte wem polisen pratade med. Helt plötsligt fick jag för mig att han pratade med mig och fick lite panik. Men då såg jag att tjejen längst bak började tjuta så efter mycket om och men så följde hon med polisen. Hon förskte nog rymma hemifrån eller så hade hon begått nåt brott. Men det wa faktiskt lite läskigt just för att man inte förstår språket. Sen är ju inte den Thailändska polisstyrkan kända för att wa Lasse Berghagen-mysiga heller.


Wäl i Krabi Town fick wi ta en taxi till Ao Nang. Hotellpersonalen blew jätte glada när dom såg att wi hade återwänt till deras hotell igen så wi fick en gratis natt aw dom + att dom hade fixat så wi fick samma bungalow som sist. Käkade lunch på hotellet, jag beställde watten och fick en öl. Pratar jag slarwig engelska eller tar dom bara för giwet att wi turister alltid dricker alkohol till maten?

Mikael pratade för första gången med en utaw dom andra hotellgästerna som också war där under wåran första wecka på hotellet och det wisade sig att han och hans fru kom samtidigt som oss men skulle stanna till 25 mars. Dom war från Holland och hette Rudy och Jose. Mikael berättade att wi war här på wåran bröllopsresa. Senare på kwällen kom Mr Too som är hotellägaren upp med en stor was med hyacinter och sa grattis till oss, han sa att om han hade wetat att wi war på wår bröllopsresa från första början hade wi fått blommorna redan första weckan när wi bodde där. Gud så himla gulligt aw dom. Det war Rudy som hade tjallat för honom att wi war på bröllopsresa. Detta blew början på en riktigt rolig sammanhållning mellan oss, hotellpersonalen, det holländska paret och Susan från Danmark.


Efter det tog wi en promenad ner på stan för lite shopping. Tog en drink i ett aw dom där kwarteren ni wet, på wårat faworitställe. Kwinnan som jobbar där blew så glad när hon såg oss och undrade wart wi hade hållit hus dom senaste 6 dagarna. Wisst att dom alltid är trewliga mot alla sina gäster och att dom är sjukt serwiceinriktade men dom har ju werkligen koll. Ikwäll spelade United så för att jag inte skulle dö aw tristess så spelade wi biljard samtidigt. Jag och Mikael är werkligen inte bra på biljard. Det tog öwer 1 timme innan wi hade fått ner alla bollarna... Wi hade tänkt awsluta wåran kwäll på Coconut Bar men det war proppfullt där inne så wi gick hem.


När wi kom hem gick wi ner till Mr Too och Rudy som satt nere wid restaurangen och pimplade öl. Wi hade bara tänkt sätta oss där en stund och snacka lite men wi blew kwar till kl 02. Wi bestämde att jag och Mikael skulle ställa till med lite fest på walentines day eftersom jag och Mikael firar 5-års förlowning. 5-års förlowning i Holland är jätte stort och kallas luschtrum eller nåt liknande. Man firar bara det wart 5e år i Holland, så Rudy tyckte werkligen att wi skulle fira det med dunder och brak. Senare på kwällen kom äwen Susan från Danmark, äwen hon war jätte trewlig, så wi bjöd in henne till wåran kommande fest. Så på måndag ska jag och Mikael åka in till Krabi Town med Mr Too och handla mat till festen.



Här ser man en weckas skillnad på nagellacket. Höger fot är nymålad och den till wänster har blekts aw solen, på bara en wecka. Pappa trodde att detta war Mikaels fötter, wet inte om jag ska ta det som en komplimang..


Blommorna wi fick aw Mr Too, som Jose hade arrangerat.


En snutti-plutt bild på det






Biljard på Sea bar




Mikael fick ett blomhalsband aw mig. Själwklart köpte han ett åt mig efter det, men den bilden will jag inte dela med mig här på bloggen för jag ser ut som en hamster som har stått i drag med början på ögoninflamation..


Mr Too och Rudy


Sen kom Susan, aka Marie Fredriksson


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Men hallå! Det där är väl inga hyacinter som ni fick? Måste väl ändå vara en slags orkidé-blomma???? Vackert var det i alla fall...

2011-03-04 @ 22:22:10
Postat av: Anonym

Du har rätt Pernilla, jag skrew fel. Jag är ju ingen blom-människa, så för mig skulle det lika wäl kunnat warit solrosor haha.

2011-03-05 @ 10:06:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0