Day 19


Fredag 18 feb 2011


Efter frukosten åkte wi in till Krabi Town med Rudy och Jose för att hämta ut mina lädersandaler. Wi gick äwen runt på stan lite, för min skull, men jag fixade inte wärmen så jag shoppade bara en byxklänning, sen åkte wi hemåt igen.


På wäg hem stannade wi till wid en liten mysig wägreastaurang som dom hade byggt mot ett berg. Hela rastaurangen war gjord aw bambu så det kändes lite läskigt att sitta där ifall man skulle rasa rakt ner igenom golwet. Efter käk så stannade wi till wid the laying buddah eftersom det är ´the day of buddah´ idag + fullmåne.


Brewid the laying buddah såg wi ett tempel. Wi gick dit för att kika lite och då kom en munk fram och frågade om wi wille komma in. Det är ganska owanligt att dom gör så, så det war jätte kul att få gå in där. Han är den enda som har nyckel till sitt tempel och han fick därför sträcka ut armarna genom gallret för att kunna låsa upp på utsidan. Wäl inne i templet donerade wi lite pengar och tände ljus. Sen delade han ut 3 rökelser war åt oss som wi fick tända. Dom 3 rökelserna står för budda, munkarna och bibeln. Sen fick wi alla en warsin amulett som gåwa.


Igår frågade Susan oss om wi wille följa med till en restaurang där man kan göra egen fondue, så det gjorde wi ju såklart. Kul att testa på nåt annat än thaimat. När wi sitter där och äter kommer en kille på motorcykel i wärldens fart och kör omkull. Han gled en bra bit på gatan med sin mc och det kom massor aw lågor öwerallt. Sen låg han på backen en bra stund, men sen helt plötsligt restade han sig upp, dammade aw byxorna och hoppade sen upp på sin mc och åkte widare. Helt sjukt.


Middagen fortsatte efter det och wi satt werkligen och åt i 4 timmar. Efter det åkte Susan, Rudy och Jose tillbaka till hotellet medans jag och Mikael åkte ner för att handla lite fler resepresenter.


Stort tempel inne i Krabi Town




Warför har inte wi såna här häftiga trafikljus i Swerige


Bambu-restaurangen




The laying Buddah. Man ser en kwinna nedanför som ber




Inne i templet


Rudy, lilla munken och Mikael


Jag i min nya byxdress




På den här lade man sitt kött som man wille grilla och i wattnet runt om lade man grönsaker för att göra soppa.




Här fick man plocka på sig det man wille grilla och ha i soppan




Här fanns allt från räkor, kyckling, surimi, lewer, lax, fläsk m.m









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0