Day 20-21


Lördag 19 feb 2011


Bara poolhäng idag, är glad att wi inte anlände till Thailand denna wecka för det är så sjukt warmt och man bränner sig jätte lätt trots solskyddsfaktor.


Rudy war med oss i poolen men efter ett tag började jag må dåligt aw wärmen så jag spenderade 1 timme i bungalowen med min bok. Känns förjäkligt att ligga inomhus när man är på semester, speciellt nu när det är sista dagen också som egentligen skulle ha warit WÄRSTA PRESSAR-DAGEN. Men det sket sig ju.


Idag åkte Mikael, Rudy och Mr Too in till Macro för att handla mat till wåran awskedsmiddag wi hade tänkt att ha med Rudy, Jose, Susan och Mr Too. När dom kom tillbaka satte wi oss borta hos R o J för lite fördricka och skitsnack, sen war det dags för dusch och swida om till fräscha kläder. Kwällen war fantastisk men i samma stund som jag sa ´Jag har tänkt på det här hela weckan men inte wågat säga något, men wi har inte haft en droppe regn på hela resan förutom första dagen när wi kom då det regnade i ca 5 minuter´. I samma sekund som jag sa det började det spöregna. Fast bara i 10 minuter.


Wi hade iallafall en trewlig kwäll med en 5-liters bag-in-box win. Synd att wi inte köpte win första gången wi war på Macro, då hade jag sluppit dricka så mycket öl.. Gällande middagen som Mr Too tillagade så blew det wäl inte som wi hade hoppats på. Mr Too är en bra kock men inte den bästa. Mikael hade köpt mängder aw musslor eftersom både han och Susan älskar dom, men Mr Too hade glömt att skölja dom så dom war helt sandiga inuti. Mikael blew jätte beswiken såklart, men Susan blew rasande. Tydligen hade Mr Too gjort samma misstag när han skulle tillaga musslor åt Susan en annan gång så hon war riktigt sur.


Senare på kwällen gick Jose och Susan hem, efter det gick äwen Rudy. Jag och Mikael berättade för Mr Too att wi skulle dra till Coconut Bar och han wille såklart hänga på OCH köra oss dit, trots att han hade hinkat i sig ett x-antal öl...


På Coconut Bar satt jag närmast Mr Too och han war wärsta ordbajsaren. Han pratade å pratade å pratade. Wi satt nog och snackade i 40 minuter, sen säger Mikael
- Wad snackar ni om
- Ingen aning

Mr Too har skit dåligt uttal och en ganska dålig engelska + att det spelades hög musik så därför fattade jag nada. Men jag skrattade och höll med så han tyckte nog att wi hade ett riktigt bra samtal. good talk.


Butterfly


Sista kwällen på hotellet


Lite aw maten har börjat komma ut från köket


Min faworit, red snapper with lemon


Söta Rudy och Jose


Fisken bakom är en red snapper med sweet and sour, äwen den jätte god.


Mr Too fick wa med på ett hörn




Mr Too och jag på Coconut Bar




Nej jag är inte med barn å nej jag är inte så tjock på riktigt, å nej jag wet inte warför jag ser ut som ett gödswin. Så, nu har wi rett ut det.




The one and only, Mr Too

Söndag 20 feb 2011
Will inte åka hem, will inte åka hem, will i n t e åka hem. will.inte.åka.hem.






Ao Nang Mountain paradise



See you next year...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0