what goes around comes around




Min fina cykel, som jag har tjatat om en hel del nu, har bliwit stulen. Jag blir så arg öwer att folk inte kan skilja på ditt och mitt. Jag har ingen körkort och har precis bliwit, ganska, bra på att cykla. Det war så himla smidigt att ta sig från A till B med cykeln.

Men det jag ska komma fram till nu tar emot lite att behöwa skriwa... När jag war yngre, typ högstadiegammal så snodde jag själw enhel del cyklar. Oftast tog jag bara en cykel, cyklade dit jag skulle och sen parkerade den där. Mina starkaste minnen är när jag är nere wid KåBe-hallen i Kristineberg. Jag hade warit och handlat och kommer precis på att jag war twungen att lämna tillbaka en film som skulle wa inlämnad senast klockan 18 inne i kiosken, och gud förbjude om man lämnade in den 1 min försent. Då blew inte Swen-i-kiosken glad. Så jag ser en man parkera sin cykel, utan att låsa den, så jag haffar cykeln i ett nafs och börjar trampa hemåt. Mannen ser detta och börjar skrika åt mig. Jag ropar tillbaka att jag bara ska cykla hem en snabbis och att han får tillbaka den inom 5 minuter. Jag höll wad jag lowade, när jag hade hämtat filmen hemma och återwänt till affären stod han där och wäntade, skit sur. Men när han såg att jag kom tillbaka och parkerade hans cykel exakt där jag tog den blew han glad igen.
Andra minnet är när jag hade stulit en cykel, som egentligen bara skulle wa till låns, men som jag antagligen inte kom ihåg wart jag hade hittat den, så den blew min egna cykel tillslut. Jag lånar ut cykeln till Tole som skulle cykla ner och kolla på street-basketen nere i hamnen. När hon sitter på cykeln så springer en kwinna fram till henne och säger att det är hennes cykel hon cyklar på. Det wisade sig wara min klasskompis mammas cykel som jag hade råkat ´låna´. Så Tole fick snällt hoppa aw cykeln och lämna tillbaka den till kwinnan.

Men det jag will komma fram till är att jag tog alltid olåsta cyklar. Man ska såklart aldrig stjäla, men wem är så himla dum som inte låser sin cykel, speciellt inte när man bor i KBG, där stjäl ju folk som korpar.
Min cykel wa låst med en tjock wajer-kedja så den som snodde min cykel måste ju haft en bultsax med sig och antagligen PLANERAT att gå runt och sno cyklar, för wem har annars en bultsax på sig om dagarna.

Men jag antar att detta är karma. what goes around comes around.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0