Telefonförsäljare!!


Jag VET att det är ett jobb precis som alla andra jobb, men jag skakar av ilska varje gång folk ringer och ska låtsas att man är "utvald" till deras toppenerbjudande! Eller när dom ringer kl 13 varenda dag och frågar efter Mikael TROTS att jag förklarar för dom att han jobbar till kl. 17. Fattar dom trögt eller?
- Men jag har ju sagt att han jobbar till 17 varje dag, det va ju till DIG jag sa det igår?!
- Hehe, ja just de, men då återkommer vi efter 17.
Men det gör dom ju inte, utan dom ringer dagen därpå. KLOCKAN 13. IGEN!

Idag ringde en överdrivet trevlig kille och frågade om vi ville sponsra nåt för endast 250 kr i månaden.
- Jag är arbetslös, jag kan knappt sponsra mig själv. (Nu borde han tycka synd om mig och avsluta samtalet, men nej nej)
- Din man har kanske ett jobb?
- Ja
- Men då kan jag återkomma till honom och se ifall han vill sponsra.. (vad det nu va, tror inte ens att det framgick)
- Nä, det räcker med att han måste sponsra mig. Men tack ändå.

Jag slår vad om att han ringer redan ikväll igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0