Müsli

Jag har ju nu börjat mitt super sunda liv (läs börjat äta bättre frukost) sen 1 vecka tillbaka. Började med havregrynsgröt med frukt och kanel. Första morgonen gick det förvånansvärt bra, åt upp nästan allt. Men havregrynsgröt kommer nog ändå alltid va pensionärs-käk enligt mig.
Konsistensen är en blandning av kroppkaka och en blöt ragga (raggmunk heter tydligen ragga i singular enligt Hynne).

Idag har jag testat på naturell yoghurt med hallon, blåbär och mango. Mango är ju alltid sjukt gott, men hallon kommer jag aldrig mer äta. Kärnorna slår läger i tänderna och går inte att bli av med!!
Sen den glutenfria müslin, vilket skämt. Ser precis ut som Lukas hamstermat och smakar säkert likadant. (smakade såklart aldrig) så det kommer nog bli svårt att vänja sig vid.
Sådär, nu har jag informerat alla mina 1000 läsare om mina frukost-problem, jag vet ju att ni har varit sjukt nyfikna..


Kommentarer
Postat av: Maria

Nötter, frön och torkad frukt funkar utmärkt istället för musli. Eller om det finns något gott glutenfritt knäcke eller kex som du kan smula ner. Ditt sår ser ju jättefint ut. Va nöjd du ska vara nu när du vågade dig på operationen. Kram

2011-10-06 @ 19:56:29
URL: http://mariacn.blogg.se/
Postat av: Hanna

Gör egen müsli, det är superenkelt å jättegott. Fast det är Tommie som käkar det. Men han gillar det skarpt. =O)

2011-10-08 @ 12:39:05
URL: http://www.alittlebitofhanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0