Back to school


Imorgon börjar jag skolan. Om man bortser från Sensus så känns det som 100 år sedan jag pluggade.
Nu kommer man ha klasskompisar i 1,5 års tid.
Som icke-rökare kommer jag nu inte tillhöra "coola gänget". Utan jag kommer sitta nånstans och andas in ren och fräsch luft på rasterna. Man har betydligt mer gemensamt som rökare, men nu tillhör jag den andra kategorin. Vem vet vad dom har för intressen!?

Hur hittar man kompisar som vuxen i skolbänken? Hur valde man kompisar som liten? Jag gillade ju dom som hade husdjur då jag själv bara va ägare till en fågel och vad gör en sån mer än att den flyger och bajsar samtidigt? När man vet att fåglar gör så, varför har man nästan alltid fågelburen i köket då?

Äh, jag kör samma replik som Tole, min albanska vän körde med.
Det va bland det första hon lärde sig på svenska.
- Hej kompis!

Det kan väl ändå inte gå fel?

Egentligen tänkte jag ladda upp en bild på Tole och hennes lillasyster Albana, men dom sitter nakna i ett badkar på bilden och det kan ju anses som stötande.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej kompis! Gillar detta inlägg starkt.

2012-01-25 @ 09:09:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0