Flexibel utbildning


Gick upp vid 06. Märkte kl 08 att jag i stort sett va klar. Inskrivningen skulle va kl 10. Jag måste inse att jag är snabbare än vad jag tror.

Inskrivningen va jätteseg. Sen när jag bad om mitt schema så kunde hon inte skriva ut nåt. Då fick jag gå och kolla på anslagstavlan och skriva av kurserna. Men min klass fanns inte med. Då fick jag leta reda på en studievägledare och hon visste inte heller hur hon skulle kunna hjälpa mig.
Sen helt plötsligt säger hon att jag kan gå upp till aulan och se om dom säger nåt där. Jaha, typ 100 pers sitter bänkade när jag smäller upp dörren. Hur kommer det sig att alla visste att det va info i aulan förutom jag?

Sen när det är dags att dela upp klasserna så står inte jag med. Hepp. Då visade det sig att dom hade tryckt in mig på den flexibla utbildningen. Vilken tur att jag är så himla flexibel då och sitter inne på ett överflöd av självdisciplin! Eller inte.
Kom då alltså på efterkälken igen då hela min klass hade gått i förväg till campus medans jag och en till besviken tjej försökte manipulera aula-mannen att trycka in oss på den lektionsbaserade utbildningen. Gick inte alls.
Jag försöker alltid undvika att komma försent, men ändå lyckades jag alltså göra det två ggr inom loppet av en timme.

Att införskaffa ASAP:
Etik och livsfrågor bok
Medicinsk grundkurs bok
Vård och omsorgs bok
Självdisciplin
Flexibilitet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0