O-town


På fredag åker jag till Oskarshamn. Ensam för första gången på sjukt många år.
Det som känns mindre kul är att jag måste åka buss. Förstå att det ska ta nästan FYRA timmar dit ner?! Stannar dom vid varenda mjölkpall eller vad är det som tar sådan tid? Så lång tid tog det inte förr.
Det enda tåget som gick på fredag skulle ta ÖVER 4 timmar. Hur kan ett tåg va långsammare än en buss?

Först när jag landar i Oskarshamn ska Nicke hämta mig, vi ska åka hem till honom i Kristineberg och gulla med Liam. Sen skjutsar han ut mig till Emma i P-vik. Hon har också fått barn så det blir mycket barn-klappande denna helg. Hoppas även att jag ska hinna träffa Lollo och hennes Livia. Kan ju vara kul att få träffa barnen innan dom hinner bli lastgamla.

På lördag blir det party, men vart vet jag inte än. Det finns ju faktiskt typ 4 krogar att välja på. Inte för att Norrköping är mycket bättre... Men det ska bli riktigt kul! Ska bli skönt att ha enbart en gata att ränna på när man är ute och festar.

Här kommer lite goa Oskarshamns-bilder, så ni vet på ett ungefär vart jag kommer hålla hus i dom småländska skogarna.


Kristineberg, a.k.a "gettot" där jag bodde.


CITY! Flanaden alltså. Typ som Linden fast enbart en galleria och den innehåller betydligt färre butiker.


Påskallavik, där jag ska bo i helgen. Fint och nära havet ska det va!


La Scala


Kråkan. Kan nog vara minsta puben i mannaminne. Har aldrig tänkt på det, men den är nog säkert bara på 40 kvadrat.


Mysigaste området i Oskarshamn, Besväret.


Backen upp till Besväret. I den här backen har jag kissat och trillat omkull. Många gånger. Senast var i somras.
Mindre okej som 26-åring än som 16-åring. Skyller på mina Moheda, det är ju sån jävla hög klack på dom!


Lilla Torget


Stora Torget


Saga biografen


Besväret igen.


Innan man blev 18 hängde man alltså här utanför. Pizza planeten. Här eller i Stadsparken.
Vilket drag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0