Snigel i stjärten!


Känner mig extremt okunnig om Kanada. Vet alla att Kanada har två officiella språk? Jag visste inte om det iallafall. Förrän idag.

*Celine Dion sjunger en fransk låt på radion*
(jag tror att det är Laura Passini som sjunger på italienska). Jag hör tydligen dåligt också då jag själv har läst franska och ändå inte känner igen språket.

- Nej, det är ju Celine Dion, inte Laura Passini.
- Jaha, så hon kan franska alltså.
- Ja, hon är ju från Kanada.
- Och? Vadå "från Kanada"?
- Kanada har ju två officiella språk. Engelska och franska.
- Va? Franska? Det tror jag inte på. Av vilken anledning skulle dom prata FRANSKA?
- Men nu är det så!
- Har väldigt svårt att tro det...
- Om du istället googlar på lite vettigare saker än typ "Jag hittade en snigel i min stjärt, är det normalt?" så skulle du kanske va lite mer påläst om vissa saker, som du normalt sett borde veta!
- ...........

P.s Har aldrig hittat en snigel i min stjärt. Det va bara ett dåligt exempel från Mikael.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0