Arméflata


Lisa och jag har alltid haft olik smak när det kommer till att klä upp oss. Lisa har gärna klänning och klackskor med diverse blingbling-smycken, medan jag tar på mig jeans, Converse och kanske några små örhängen (självklart något upptill också...)

Sist vi skulle gå ut ville Lisa låna min långklänning från Thailand.
- Men guuuuuuud så fin jag känner mig Johanna!
- Ja, du ÄR jättefin!

Lite mer vin slinker ner och förberedelserna fortsätter. (Lisa sitter helt klar iförd klänning och fulländad makeup, jag sitter i mysbyxor och trasig t-shirt)

- Asså herregud vad jag känner mig fin ikväll (speglar sig i alla vinklar) Johanna, kan du möjligtvis TÄNKA dig att ta på dig något lite finare ikväll för en gång skull..?
- Vad menar du?
- Ja, men du klär dig alltid så... avslappnat... alltid med dina skitiga Converse tillexempel.

Vi går tillsammans igenom min garderob och tillslut "enas" vi om en svart spetsbody och ett par gröna byxor. Jag vågade mig på att testa mina svarta kängor ihop med denna outfit och förväntade mig ett blankt "nej" av Lisa, men hon säger istället:

- Det där blev ju jättesnyggt! Du ser ut som en lesbisk army-tjej. Tufft!

Lisa såg alltså ut som en sagolik sommaräng och jag såg ut som en lesbisk(?) tjej med laddat maskingevär.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0