Tai chi och kameltår


Har tränat. Har ont i hela kroppen. Det vibrerar och rycker i varenda kroppsdel.
Skulle man googla på orden klen, rödmosig och svett skulle en bild på mig dyka upp.

Vi började med hantlar. Jag ville ta 2kilos men kände att jag inte ville förnedra mig för mycket, så jag tog 4. Grabben brevid pumpade intervall och började med 36. Själv darrade jag och kunde knappt lyfta mina hantlar på slutet. Skämsfaktor 9.

Efter ytterligare några övningar skulle vi avsluta med löpning. Jag orkade 1 km sen höll jag på att kissa ner mig. Det va inte bara röven och magen som guppade på bandet utan även urinblåsan. Fick avbryta för att springa och akutkissa. Kände mig aningen inkontinent. När jag skulle torka mig skakade jag som en epileptiker.

Efter det kom jag liksom inte igång igen. Jag valde därför att gå all-in på stretchningen. Tills jag upptäckte att jag bara kunde 3 stretchövningar.

Istället för lugn avslappning och nervarvning efter mitt hårda pass ställde jag mig på en sån där planetboll som är till för att träna balansen. Försökte tänka "tai chi" och hitta koncentrationen. Hittade varken koncentration eller balans utan höll istället på att slå ihjäl mig.

Vi ska tydligen till gymmet imorgon igen.
Då ska jag våga ha på mig tights och ge blanka fan i att jag får KAMELTÅ!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0